לסטארט-אפ שמכר מסחטת מיצים ב-400 דולר – נגמר המיץ

החברה האמריקנית, שמכרה את המסחטה במחיר מופקע, הודיעה על סגירה, עקב "חוסר יעילות" בתשתית הייצור וההפצה

צילום אילוסטרציה: ג'ייקוב לאנד, BigStock

ג'ויסרו (Juicero), סטארט-אפ שפיתח מסחטת מיצים במחיר מופקע של 400 דולר – נסגר.

חברת הסטארט-אפ מסן פרנסיסקו גייסה במצטבר ממשקיעים הון של 120 מיליון דולר, בתוך כשנה וחצי מהקמתה. בתחילה, מחיר המסחטה עמד על 700 דולר, אולם לאחר מכן הוא ירד ל-400 (ליתר דיוק 399). הרוכשים של המסחטה חויבו לרכוש גם שקיות מותאמות, של פירות וירקות חתוכים, שניתן היה להשתמש רק בהן על מנת לתפעל את המסחטה.

לפני כמה חודשים, באפריל השנה, כתבה שפורסמה בבלומברג (Bloomberg) הצביעה על העובדה שהמשתמשים יכולים לסחוט את השקיות המיוחדות בידיהם, לעשות זאת בצורה קלה – ולקבל מיץ באופן מהיר יותר מאשר במסחטה היקרה. ג'ויסרו מסרה בתגובה לכתבה שהמסחטות מחוברות לאינטרנט והן יכולות להבטיח שהמשתמשים לא יכינו מיץ עם שקיות שתוקפן פג. למרות זאת, על השקיות נכתבו תאריכי התפוגה.

דוגמה אבסורדית

נראה שדאג אוונס, מייסד הסטארט-אפ, ניחן בלא מעט מגלומניה. הוא התפאר ביכולותיה של המסחטה ואף נטה להשוות את עצמו לסטיב ג'ובס, מייסד אפל (Apple). בעקבות הכתבה ג'ויסרו הפכה לדוגמה אבסורדית לחלק מהסטארט-אפים, שמגייסים סכומי עתק לטובת פתרונות הזויים לבעיות שאינן קיימות.

ביולי הודיעה החברה על שינוי אסטרטגי ופיטורי רבע מהעובדים. בסוף השבוע היא מסרה שהחליטה לחדול מלמכור את המסחטות ולייצר את השקיות, כיוון שהיא חסרה תשתית ייצור והפצה יעילה לצרכנים בסדר גודל ארצי. ג'ויסרו מסרה שהיא מחפשת רוכש בעל שרשרת אספקה למזון טרי.

בעבר כתב ג'ף דאן, מנכ"ל החברה, מכתב לעובדים, בו אמר כי "מחירה הנוכחי של המסחטה (399 דולר) אינו מציאותי עבורנו על מנת שנוכל לממש את החזון שלנו". אלא שג'ויסרו לא הייתה גדולה ואיתנה כלכלית מספיק, על מנת שתצליח להוריד שוב את מחירי המסחטה. היא ניסתה, ולא הצליחה, ליצור דור חדש של מסחטות, בעלות של 200 דולר האחת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים