חייך – אכלת אותה!

מהיום - תם הסבל בלשלם עבור שירות - לפחות באופן חלקי, ובעיקר עם הרבה שכנוע עצמי ● ב-KFC שבסין הותקנה מערכת Alipay לתשלומים באמצעות זיהוי פנים, המאפשרת לסועדים לשלם על ארוחותיהם באמצעות חיוך ומספר הטלפון הנייד שלהם

חייך אל החיים - והם ידרשו ממך כסף. אילוסטרציה: luckakcul/BigStock

במסעדת קונספט של KFC (ר"ת Kentucky Fried Chicken) בהאנגזו שבסין הותקנה מערכת Alipay לתשלומים באמצעות זיהוי פנים, המאפשרת לסועדים לשלם על ארוחותיהם באמצעות חיוך ומספר הטלפון הנייד שלהם.

זוהי המסעדה הראשונה שעושה שימוש במערכת Smile to Pay, שנבנתה על ידי קבוצת Ant Financial Services Group – חברה בת של עליבאבא (Alibaba).

כרגע, Alipay מציעה את השירות רק במסעדה זו בסין, שגם היא מיוחדת במינה משום שהיא הסניף הראשון של הרשת, הקרוי KPRO, שנועד לסועדים המחפשים אוכל בריא יותר, כמו סלטים ומיצים במקום העוף המטוגן שהוא סימן ההיכר של הרשת.

להבטיח את זהות המשתמש

נוסף על סריקת הפנים, הסועדים צריכים גם להזין את מספר הטלפון הנייד שלהם לצורכי אבטחה. לדברי Ant, הטכנולוגיה השתפרה מאוד מאז הוצגה לראשונה על ידי מייסד עליבאבא, ג'ק מא, ב-2015. הטכנולוגיה גם הודגמה בינואר השנה בתערוכת CES האחרונה.

לדברי Ant, שירות Smile to Pay הגיע לרמת טובה של דיוק ואבטחה, המבטיח למשתמשי Alipay שימוש קל ובטוח.

המשתמשים בו הוא שירות ראשון מסוגו, אם כי בוודאי לא היחיד, שעושה שימוש בזיהוי פנים לצורך שירותי תשלום. חברות נוספות גם הן בדקו שירות מעין זה, בהן סמסונג (Samsung), PayPal, מאסטרקארד (MasterCard) ועוד, וייתכן שה-iPhone הבא יכלול גם הוא את האפשרות הזאת.

התהליך אורך כמה שניות בודדות, ובמהלכו סריקת הפנים מתבצעת בעזרת מצלמת 3D ובאלגוריתם זיהוי חיות ייחודי, כדי להבטיח את זהות המשתמש. למשל, האלגוריתם מסוגל לזהות צללים ותכונות נוספות שמקורן בבן אנוש, וגם לחסום תמונה או וידיאו שעשוי לשמש להתחזות של אדם אחר.

כדי לדחוף לשימוש בשירות Alipay, החברה מציעה גם כיסוי ביטוחי במקרה של גניבת זהות לצורך תשלום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים