iOS 11: שבוע מאז ההשקה – עדכון ראשון וגדול למדי כבר יצא לדרך

בצער רב ובאופן לא ברור, מסתבר כי דווקא אחת הבעיות המשמעותיות ביותר - זו שגורמת להתרוקנות מהירה של הסוללה - עדיין לא תוקנה בעדכון הזה

עדכון חדש וטוב ל-iOS?

שבוע לאחר השקת iOS 11, הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה הניידת של אפל (Apple), משחררת החברה עדכון ראשון שככל הנראה יתקן רק חלק מהבעיות שהתגלו במהלך השבוע הזה. עם זאת, דווקא אחת המשמעותיות ביותר – זו שגורמת להתרוקנות מהירה של הסוללה – עדיין לא תוקנה בעדכון הזה.

כאמור, למרות שעבר שבוע בלבד, העדכון הוא גדול למדי ויכול להגיע עד כ-300 מגה-בייט בחלק מהמכשירים, בתלות בדור ובתצורה.

התיקון המשמעותי ביותר הוא של הבעיה שקשורה להוצאת הודעות דואר מהמכשיר, בעיקר כאלה שקשורות למוצרים של מיקרוסופט (Microsoft), והובילה להודעת השגיאה: "לא ניתן לשלוח את המייל. ההודעה נדחתה על ידי השרת".

מעבר לכך מציע העדכון בעיקר תיקוני אבטחה, והם רבים למדי ומקיפים כמעט את כל ההיבטים של המערכת, כאלה שקשורים לרכיבי חומרה, וכאלה שקשורים לאפליקציות ולרכיבי ליבה במערכת ההפעלה עצמה.

כך לדוגמה תוקנה בעיה בה שימוש בתיקון האוטומטי של מקלדת ברירת המחדל של המערכת חשף את המשתמשים לאפשרות של חשיפת נתונים שמוגדרים כרגישים. תיקון אחר היה מנהל ההתקן של רכיב הבלוטות' במכשיר שפתח את הדלת לאפשרות לגישה לקבצים המוגדרים כמוגבלים.

הרבה מאוד תיקונים מתייחסים ל-WebKit, המנוע שעומד מאחורי דפדפן ה-Safari של החברה. כן תוקנה האפשרות להשתלט על שבב ה-Wi-Fi כדי להריץ בו קוד המאפשר גישה לקרנל של מערכת ההפעלה כדי להריץ פקודות במעבד הראשי.

אפשר בהחלט לצפות שבקרוב מאוד תשחרר אפל עדכון נוסף ל-iOS 11.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים