תביעה נגד אורקל: מפלה נשים בשכר

עובדות לשעבר בחברה תובעות אותה בגין אפליה לרעה בשכרן, לכאורה ● במקביל מתחולל מאבק בין בעלי מניות לדירקטוריון החברה בשאלה האם לפרסם בפומבי דו"ח שמפרט את השכר בה על פי מגדר

התובעות: אורקל מפלה בשכר על פי מגדר. אילוסטרציה: גרג ברייב, BigStock

שלוש נשים, שהיוו חלק מצוות לשעבר באורקל (Oracle), תובעות את החברה בטענה כי למהנדסות תוכנה המועסקות בשורות ענקית הטכנולוגיה היא משלמת באופן שגרתי פחות מלגברים שמאיישים את אותן משרות.

התביעה – שהוגשה כבר ב-28 באוגוסט, אך דווחה בפעם הראשונה רק ביום ו' – מגיעה בתקופה שבה עמק הסיליקון ממשיך להיאבק בטענות כי נשים, אפרו-אמריקנים והיספאנים מופלים באופן שיטתי בתעשייה ומקבלים שכר נמוך יותר במובהק מאשר גברים לבנים. כל זאת, בעידן שבו הטכנולוגיה מהווה מנוע מרכזי ליצירת מקומות עבודה וליצירת עושר.

מגישות התביעה – רונג ג'יווט, סופי וואנג וקסיאן מוראיי, כולן מהנדסות תוכנה – טוענות כי פעולותיה של אורקל כלפי העובדים שלה הן "לא מוסריות, לא אתיות, מדכאות, חסרות מצפון ופוגעות". התביעה מבקשת לייצג את כל עובדי החברה החל מ-2013.

משרד העבודה האמריקני כבר מצא שהתופעה קיימת

לדברי משרד העבודה האמריקני, 1,207 נשים עובדות באורקל באותה מחלקת פיתוח מוצרים כמו זו שבה עבדו הנשים שהגישו את התביעה. התובעות מציינות שבינואר האחרון תבע המשרד את אורקל, בהתבסס על ביקורת תאימות שבוצעה לה, שמצאה כי קיימים בחברה "אפליה מערכתית נגד נשים" ו-"פערים בשכר הברוטו". לפיכך, התביעה טוענת שאורקל הכירה, או הייתה צריכה לדעת, על פער השכר שמתקיים אצלה בין עובדיה הגברים לבין הנשים.

אורקל לא הגיבה לידיעה.

יצוין שחברות טכנולוגיה אחרות עומדות אף הן בפני תביעות דומות. כך, גוגל (Google) נתבעה ב-14 בספטמבר האחרון בגין אפליה מגדרית. שלוש עובדות לשעבר בענקית הרשת הגישו נגדה תביעה שאותה הן מבקשות להפוך לייצוגית. משרד העבודה האמריקני חוקר גם את גוגל על אפליה מערכתית נגד נשים – האשמה שהחברה מכחישה מכל וכל.

אורקל לא מעוניינת לפרסם דו"ח שכר מגדרי

במקביל, נלחמת אורקל בניסיונות של בעלי מניות לשפוך אור על שיטות התשלום שלה.

ביום ה' האחרון המליץ דירקטוריון החברה שבעלי המניות יצביעו נגד הצעה של קרן פאקס וורלד לנאמנות שהחברה תפרסם דו"ח פערי שכר לפי מגדר, כך על פי הגשה לרשות האמריקנית לניירות הערך, ה-SEC.

הצעתה של הקרן ציינה שחברות טכנולוגיה רבות, כולל אפל (Apple), מיקרוסופט (Microsoft) ו-eBay, התחייבו בפומבי לשלם שכר שוויוני ופרסמו את התוצאות של הערכות השכר שניתן אצלן על פי מגדר.

אורקל נתנה מספר סיבות מדוע היא מייעצת לבעלי המניות לדחות את ההצעה, ביניהן צוינה הטענה ששלוש מתוך 12 חברי המועצה הם נשים. בנוסף, לדברי החברה, היא נותנת תמיכה למנהיגות שהן נשים ומקדמת עבורן תוכנית פיתוח מקצועית. כמו כן, לטענתה, החברה מציעה לכל העובדים הכשרה נטולת דעות קדומות, והיא תומכת במאמצים להכשרת כישרונות מגוונים לתעשיית הטכנולוגיה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים