משרד הכלכלה פותח אקסלרטור בסין

האקסלרטור ייפתח בשיתוף עם ShengJing Group, מהקרנות הבולטות במדינת הענק, וגופים מקומיים נוספים ● חמש חברות ישראליות ייבחרו לאקסלרטור ויקבלו גישה לשוק הסיני

שת"פ ישראל-סין - IPIEC Global 2018 - תחרות הסטארט-אפים הבינלאומית. אילוסטרציה: Bravissimos, BigStock

משרד הכלכלה והתעשייה הישראלי יפתח אקסלרטור בבייג'ינג, בירת סין, על מנת לסייע לחברות היי-טק ישראליות לחדור לשוק במדינת הענק. חמש חברות ישראליות ייבחרו לאקסלרטור, שייפתח יחד עם ShengJing Group הסינית.

התוכנית פתוחה לחברות טכנולוגיה ישראליות המעוניינות לפעול בשוק הסיני. היא תספק להם גישה למוסדות השקעה, למשקיעים בולטים בסין ולמנהלים בכירים בחברות היי-טק מקומיות, ולמנטורים ידועים בתעשייה במדינה זו. חמש החברות הישראליות שייבחרו יקבלו סיוע בתכנון וביישום האסטרטגיה שלהן לשוק הסיני בפרק זמן של חצי שנה, ובהובלת מנטורים בולטים בעולמות העסקים והטכנולוגיה. הפרויקט ממומן על ידי משרד הכלכלה הישראלי.

החלק הראשון בתוכנית יכלול הכשרה שמטרתה להציג לחברות המשתתפות את המיומנויות הנחוצות כדי להתחיל עסק בסין, כמו: הצגת הסביבה העסקית הסינית, סקירות תעשיה, ונושאי משפט, רגולציה ומיסוי. החלק השני יתמקד באימון פרקטי ובפיתוח עסקי, כולל פגישות עם לקוחות, שותפים ומשקיעים פוטנציאליים, היכרות עם לקוחות ShengJing, מפעלים ושותפי האקו-סיסטם שלה, ותחרות החדשנות הגלובלית של ShengJing בבייג'ינג. הסאטרטאפים ישתתפו גם בסיבובי רודשואו לגיוס מימון באזורי חדשנות ברחבי סין, כמו שנחאי וגוואנגז'ו. כל חברה תקבל מנטור, שיספק לה תמיכה מותאמת במסגרת אימוני הפיתוח העסקי.

ניתן להגיש מועמדות לתוכנית עד סוף החודש.

"קרן הקרנות" הפרטית הסינית

ShengJing היא "קרן הקרנות" הפרטית (Private Equity Fund of Funds) הגלובלית הגדולה ביותר בסין ואחת מחברות הייעוץ הגדולות בעולם, שמספקת שירותים לסטארט-אפים ולחברות קטנות ובינוניות. הקרן תספק שירותי אקסלרציה מותאמים לכל אחת מהחברות ישראליות שייבחרו לתוכנית.

יצוין כי ShengJing, באמצעות חטיבת ההשקעות הגלובליות שלה, Peakview Capital, השקיעה בשנים האחרונות כמעט 20 מיליארד דולר בסין, ארצות הברית וישראל – במודל FoF (השקעה בקרנות הון-סיכון קיימות – Fund of Funds) ובהשקעות ישירות. היא השקיעה בכ-50 מקרנות ההון-סיכון הגדולות בסין, המושקעות בחברות טכנולוגיה סיניות נסחרות, בהן ביידו (Baidu), עליבאבא (Alibaba) וטנסנט (Tencent). בישראל היא השקיעה בשנים האחרונות קרוב ל-100 מיליון דולר, כולל בקרנות כגון JVP, וינטג' (Vintage), ויולה (Viola) וכנען. החברה ביצעה גם השקעות ישירות בסטארט-אפים ישראליים שזכו בתחרות החדשנות הגלובלית GIA שהיא מארגנת.

שרי וואנג, שותפה בכירה ב-ShengJing Group, אמרה כי "הצעד הבא עבורנו להמשך מעורבות באקו-סיסטם הישראלי הוא, באופן טבעי, פתיחה של אקסלרטור ישראלי-סיני ואנחנו גאים להיות שותפים של משרד הכלכלה הישראלי ביוזמה זו".

היא הוסיפה כי "רשת המומחים הבינלאומית שלנו, הכוללת יותר מ-30 אלף מנכ"לים ויזמים להם סייענו בעשור האחרון, בשילוב עם האקו-סיסטם להשקעות שהקימה Peakview Capital מקבוצת Shengjing, הופכת את האקסלרטור החדש להזדמנות עבור חברות היי-טק ישראליות שמעוניינות להיכנס לשוק הסיני".

אופיר גור, הנספח המסחרי של משרד הכלכלה בבייג'ינג, ציין כי "מדובר ביוזמה ראשונה מסוגה של הנספחות הכלכלית של המשרד, בשיתוף עם Shengjing; עם U – מחברות הייעוץ המובילות בסין, שכבר השקיעה בארץ בשנים האחרונות כ-80 מיליון דולר; ועם DayDayUp – אחת מקהילות העסקים המובילות בסין, שבמשרדיה בבייג'ינג כבר יושבים שבעה סטארט-אפים ישראליים".

לדבריו, "השוק הסיני הוא שוק עם פוטנציאל עצום עבור חברות הסטארט-אפ הישראליות, אך הוא אחד מהשווקים המורכבים יותר שניתן לפעול בהם. מחסומי תרבות ושפה, מנהגי עשיית עסקים שונים ומערכת חוקים שונה הם רק חלק מהמכשולים שניצבים בפני חברה ישראלית, בייחוד חברת טכנולוגיה בראשית דרכה, שמנסה להצליח בסין. זו הסיבה שבגללה החלטנו לתמוך בכלי נוסף שנועד לעזור לחברות ישראליות להצליח בסין – אקסלרטורים להצלחה במדינה זו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים