עובדי והנהלת אגוד מערכות חתמו על הסכם קיבוצי

ההסכם מסדיר נושאים כגון שכר, ביטוח פנסיוני, קליטת עובדים במיקור-חוץ ומנגנון לפיטורים ● הוא נחתם על רקע העמדתו של בנק אגוד על המדף לרכישה והפרויקט הענק להחלפת מערכות המחשוב שלו

מגה פרויקט מחשובי בבנק אגוד

ההסתדרות, הנהלת אגוד מערכות – חברה בת של בנק אגוד המספקת לו שירותי מערכות מידע – ו-ועד העובדים חתמו היום (ג') על הסכם קיבוצי ראשון, שיחול על עשרות עובדי החברה.

עובדי אגוד מערכות התאגדו בהסתדרות לפני כשלוש שנים. ההסכם נחתם לאחר משא ומתן ממושך ויעביר את עובדי החברה להעסקה במתכונת קיבוצית. זאת, בסמוך להחלטת בעלי המניות בבנק להעמידו למכירה ועל רקע המשא ומתן המתנהל בנושא, וכן בצמוד למהלך משמעותי ביותר – החלטה על החלפת ספק שירותי המחשוב, שמעורר עניין רב בענפי הבנקאות והמחשוב. מסיבות היסטוריות, כרגע קשור מערך המחשוב של בנק אגוד לזה של בנק לאומי.

ההסכם מסדיר ומשפר את נושאי השכר ותנאי ההעסקה של העובדים וכן את גובה ההפרשות לביטוח הפנסיוני. הוא אף כולל קליטת עובדי מיקור-חוץ כעובדים בניסיון או כעובדים קבועים בחברה, עד לכדי השלמת מכסת העובדים שעליה הוסכם בין הצדדים.

עוד הוסדר כחלק מההסכם נושא הביטחון התעסוקתי של העובדים, שהיווה רכיב מרכזי בהחלטתם להתאגד. בהקשר זה, ההסכם כולל מנגנון סיום העסקה שמעניק להסתדרות ולוועד העובדים משקל בכל הנוגע להחלטות על הפסקת העסקתם של עובדים באגוד מערכות, ואף כולל הכרעת בורר מוסכם (שופט בדימוס). בהסתדרות אומרים שמנגנון זה מספק שיפור משמעותי מבחינת ביטחונם התעסוקתי של העובדים, בייחוד בהשוואה לקיים ברוב חברות ההיי-טק המקבילות.

מעמד החתימה על ההסכם התקיים בנוכחות יו"ר ההסתדרות במרחב תל אביב-יפו, גרשון גלמן, מנכ"לית אגוד מערכות, ליאורה בן אפרים, סמנכ"ל בנק אגוד, חמי מורג, ויו"ר הסתדרות המעו"ף במרחב תל אביב-יפו, עמיר שפטל.

גלמן אמר כי "ההסכם עליו חתמנו מוכיח שגם עובדי היי-טק יכולים לעבוד תחת הסכם קיבוצי, שיספק להם ביטחון תעסוקתי ושלא פוגע ביכולת הניהול של המעסיקים. זוהי סנונית נוספת בתהליך התאגדותם של עובדי ענף ההיי-טק בישראל, ואין לי ספק שבשנים הקרובות נמשיך לראות עוד ועוד התאגדויות של עובדים במקומות עבודה מהתחום".

מוועד הפעולה נמסר כי "מדובר בהסכם חשוב לעובדים ולהנהלה, המקבע את זכויות עובדי המחשוב של בנק אגוד, שבמשך שנים ארוכות היו מחוץ להסכם הקיבוצי של עובדי הבנק. בנק אגוד עומד בפני אתגרים גדולים בתחום המחשוב וההסכם יאפשר להנהלה ולעובדים לצעוד יחד ולצלוח אתגרים אלה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים