Maki: לא מתעייפים מהר – ונהנים הרבה יותר

אז איך אוכלים את העוגה ומשאירים אותה שלמה? ● מצד אחד מגדילים ומשפרים לנו את הסוללה, והיא אכן עובדת הרבה יותר טוב - אבל מצד שני, לא מעט אפליקציות ובייחוד החברתיות יותר, מוצצות לנו את החיים ומשאירות אותנו בקושי עם נשימה אחת אחרונה ● אז מה עושים?

Maki

בואו נודה על כך, המאבק על סוללת הטלפון שלנו כנראה אף פעם לא יוכרע לטובתנו. ככל שהסוללות גדלות ועובדות יותר טוב, והן אכן עובדות טוב יותר מאשר לפני שנה ושנתיים – מתברר שזה לא מספיק.

מי שמכיר את מה שקורה מאחורי הקלעים יכול למצוא לכך הקבלה לעולם פיתוח הקוד, שפעם סתם היו קוראים לו "תכנות" (אבל זה בדיוק כמו שכל מספרה כיום זה בוטיק לעיצוב שיער).

כשהמעבדים היו חלשים והזיכרון נמדד בקילו-בייטים, אחד הדברים הכי חשובים היה צמצום הקוד כדי שיתפוס פחות מקום ויהיה מהיר יותר. אבל עם הזמן, המטרה היא שהאפליקציה תעבוד ותראה טוב. מהירות? כמו סילון גם ככה. זיכרון? יש יותר מדי אפילו.

וככה גם עם הסוללה. מצד אחד מגדילים ומשפרים, מצד שני הרבה מדי אפליקציות לא טורחות לחסוך לנו, במיוחד האפליקציות של הרשתות החברתיות – ובמיוחד פייסבוק (Facebook) שעוד מוסיפה חטא על חטא וגם מחלקת את היקום שלה לכמה אפליקציות, וכולן דורשות להישאר בזיכרון, וכולן דורשות להתחבר לרשת כל הזמן כדי לבדוק מה קורה, ולפעמים אם רוצים להישאר בחיים עם הסוללה אז צריך לוותר על הפייסבוקיות למינהן, וכמובן שכאן כבר מדובר בשימוש גנרי של המילה.

לא להכאיב לסוללה – לא לפגוע בחוויית המשתמש

לכן לא מפתיע שיש אפליקציות שרוצות לעזור לנו בנקודה הכואבת הזו במיוחד, ואחת מהן היא Maki שמנסה להציע שימוש בפייסבוק שפחות יכאב לכיס של הסוללה מצד אחד, ומצד שני לא יפגע בחוויית המשתמש, וגם, אם תרצו מצד השלישי – יעניק כמה חוויות משלו.

ואחת מהחוויות הללו בולטת במיוחד: Maki אולי מכוונת קודם כל אל משתמשי פייסבוק, אבל יש לה בשרוול משהו מאוד נחמד להציע וזה מעבר קליל לטוויטר (Twitter) ולאינסטגרם (Instagram) מבלי להיכנס ולצאת לאפליקציות אחרות, אלא הכל בתוך אותה מסגרת מבלי לצאת ממנה, מבלי להרגיש שיש מעבר, ועם אפשרות קלילה לחזור לאחור בכל רגע נתון. עבור יותר ממשתמש אחד מדובר בשילוש אפליקציות חברתיות שפשוט מכסה את כל מה שצריך.

ויותר מכך, אם לוחצים על קישור כדי לגלוש לכתובת אינטרנט כזו או אחרת, Maki מאפשרת אף לגלוש מתוכה עם דפדפן פנימי משלה, ובכל מקרה זו בחירה שנתונה בידי המשתמש בהגדרות.

עקומת הלימוד של שלוש דקות וחצי

גמישות נוספת מספקת האפליקציה בכל מה שקשור לשיחות הפנימיות שמנהלים המשתמשים בינם לבין חבריהם. כברירת מחדל השיחות הללו מתנהלות גם הן בתוך האפליקציה בלי צורך ב-Facebook Messenger, בדיוק כמו בגרסת הדפדפן השולחנית של הרשת החברתית המסוימת הזו. אבל אם המשתמש בכל זאת רוצה הפרדת כוחות, משום מה, אז פשוט נכנסים בהגדרות ל-Facebook Messenger App ובוחרים באפליקציית ה-Messenger של פייסבוק או בגרסת ה-Lite שלה, אם הן כמובן מותקנות כבר במכשיר.

אפשרות חשובה אחרת היא מצב עבודה שחוסך בחשמל בזמן הגלישה כדי להאריך את זמן השימוש בפייסבוק ובכלל. אפשרויות אחרות הן לבחור כל כמה זמן לגשת לרשת כדי לבדוק האם יש התראות חדשות, אפשר לקבוע איזה צבע יהיה לאפליקציה, ואפילו אפשרות לבחור ערכת נושא מיוחדת שמיועדת לשימוש בלילה.

השימוש באפליקציה, או בעצם בשלוש האפליקציות, הוא רגיל לחלוטין, אין שינויים לחלוטין בדרך השימוש, ולמעשה, גם אם לא השתמשתם אף פעם באפליקציה של פייסבוק וטוויטר, עקומת הלימוד שלכם תהיה בערך שלוש דקות וחצי.

עם זאת, לא מדובר באפליקציה מושלמת. בבדיקה שלנו היא התגלתה כקצת איטית, ובמיוחד בזמן העלייה שלה, אבל גם במהלך הגלישה בפייסבוק ובאינסטגרם בעיקר, פחות בטוויטר. עם זאת המעבר מתבצע באופן חלק.

יש עוד גם כמה העדפות שבחירתן אפשרית רק בגרסה המשולמת של האפליקציה. אחת מהן חשובה למדי וזה ביטול כל הפרסומות שפייסבוק דוחפת לתזרים ההודעות שלנו. אפשרות משולמת אחרת היא פס מהיר שמאפשר לגשת לפייסבוק מכל אפליקציה אחרת על הטלפון, ויש עוד כמה דברים חשובים יותר או פחות.

Maki זמינה עבור אנדרואיד, וניתן להורידה מכאן

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים