רבעון טוב לטוויטר: עלייה במספר המשתמשים, צניחה בהפסד הנקי
320 מיליון איש מצייצים לפחות פעם בחודש – אמנם הרבה פחות משתמשים מפייסבוק, אבל יותר מאשר הקפאון שעליו דיווחה החברה בפעם הקודמת ● בנוסף, טוויטר עברה לרווח תפעולי
בניגוד לתוצאות הרבעוניות הקודמות של טוויטר (Twitter), שהיו רעות, רשת הציוצים מסכמת רבעון שלישי טוב, עם עלייה במספר המשתמשים, צניחה בהפסד הנקי ומעבר לרווח תפעולי.
כיום עומד מספר המשתמשים החודשיים בטוויטר על 320 מיליון איש. זה אמנם רחוק מאוד ממספר המשתמשים של המתחרה שאינה מתחרה פייסבוק (Facebook), שכבר חצתה את רף השני מיליארד, אבל מדובר בעלייה של ארבעה מיליון לעומת 326 ברבעון הקודם. אגב, בנתונים שפרסמה טוויטר לרבעון הקודם היא דיווחה על 328 מיליון משתמשים חודשיים, ולא 326, אלא שעתה מסתבר שהחברה חישבה לא נכון את מספרם מאז 2014 והייתה צריכה לתקן את הנתון על ידי הורדה בשני מיליון.
גם הנתונים הכספיים הרבעוניים יחסית מעודדים: החברה אמנם הציגה ברבעון ירידה של 4.27% בהכנסות ל-590 מיליון דולר, אך ההוצאות קטנו בשיעור ניכר יותר – 16.09% – ל-582.35 מיליון. ההפסד הנקי פחת מאוד – ב-79.49% – ל-21.1 מיליון דולר. מגמה דומה נרשמה בהפסד הנקי למנייה, שצלל ב-80% והגיע כמעט לקו האפס, עם הפסד של שלושה סנט בלבד.
הרשת המצייצת דיווחה ברבעון גם על קיטון של 6.73% בהוצאות הגולמיות ל-210.02 מיליון דולר, על ירידה של 2.86% ברווח הגולמי ל-379.62 מיליון ועל רווח גולמי שולי שעמד על 64.38%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות קטנו ב-20.52% ל-372.64 מיליון דולר והחברה עברה לרווח של 7.28 מיליון דולר לעומת הפסד של 78.09 מיליון ברבעון השלישי של 2016.
לצד הדו"חות הרבעוניים פרסמה טוויטר את הנתונים שלה בתשעת החודשים הראשונים של השנה. עולה מהם כי הוצאותיה קטנו בתקופה זו ב-12.42% ל-1.78 מיליארד דולר, ההכנסות ירדו ב-5.55% ל-1.71 מיליארד, ההפסד התפעולי פחת ב-68.08% ל-71.36 מיליון דולר וזה הנקי – ב-31.29% ל-199.14 מיליון.
המשקיעים הגיבו טוב לתוצאות והעלו היום אחר הצהרים (שעון ישראל) את שער המנייה של החברה ב-12%. ג'ק דורסי, מנכ"ל טוויטר, היה גם הוא בין המרוצים וציין כי "ברבעון זה רשמנו רווח תפעולי, עלייה במספר המשתמשים שלנו וגידול במספר המשתמשים החוזרים" .
תגובות
(0)