פייסבוק נלחמת למען שקיפות בפרסומות הפוליטיות

"כשזה מגיע לפרסום בפייסבוק, אנשים צריכים לדעת מי המפרסם ומהן המודעות שהוא מריץ - במיוחד כשזה נוגע למודעות פוליטיות", אמר רוב גולדמן, סגן נשיא פרסומות ברשת החברתית בפוסט בבלוג החברה

פייסבוק. צילום: BigStock

פייסבוק (Facebook) הודיעה כי תנקוט צעדים שיהפכו את הפרסומות הפוליטיות ברשת החברתית לשקופות יותר. זאת, במסגרת הפקת הלקחים כנראה מקמפיין הבחירות לנשיאות ארצות הברית לפני שנה, שכללה "פייק ניוז" והתערבות רוסית במערכת הבחירות.

הצעדים כוללים כמה שינויים. כך, למשל, יועצים פוליטיים יצטרכו לאמת את זהותם ומיקומם, והפוסטים שהם יפרסמו יכללו גילוי נאות – מי שילם על הפוסט.

"כשזה מגיע לפרסום בפייסבוק, אנשים צריכים לדעת מי המפרסם ומהן המודעות שהוא מריץ – במיוחד כשזה נוגע למודעות פוליטיות", אמר רוב גולדמן, סגן נשיא פרסומות ברשת החברתית בפוסט בבלוג החברה.

השינויים ייבחנו תחילה בקנדה, ולאחר מכן בארצות הברית – בשאיפה לפני הבחירות לסנאט בנובמבר 2018. לפי החברה, צעדי השקיפות יחולו בעתיד על כלל הפרסומות. מנהלים בפייסבוק ובענקיות אינטרנט נוספות יעידו בנושא בפני הסנאט ביום שלישי הקרוב.

בשבוע שעבר הודיעה טוויטר (Twitter) על שינויים דומים. בין היתר, אלו כוללים חשיפת פרטים נוספים על המפרסם ותיוג מודעות פוליטיות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים