האם פייסבוק מקשיבה לכם קצת יותר ממה שהיא צריכה?

לאחר סדרת ציוצים בטוויטר שעוררה סערה בנושא, הרשת החברתית הכחישה כי היא מצותתת למשתמשים באמצעות מיקרופונים במכשירים חכמים ● קיבלתם מודעה שקשורה למשהו שאף אחד לא ידע עליו? היי - יחי המקריות!

אוזן קשבת. אילוסטרציה: BigStock

פייסבוק (Facebook) מכחישה כי היא מצותתת למשתמשים באמצעות מיקרופונים במכשירים חכמים. זאת לאחר שסדרת ציוצים בטוויטר (Twitter), לפיה הרשת החברתית מאזינה לגולשים ולאחר מכן מתאימה להם פרסומות, עוררה סערה.

רוב גולדמן, סגן נשיא למודעות ברשת החברתית הפופולרית בעולם, דחה את הדברים מכל וכל. "אני מנהל מוצר פרסומות בפייסבוק. אנחנו לא – גם לא בעבר – משתמשים במיקרופונים לפרסומות. זה פשוט לא נכון", אמר.

משתמש אחר בטוויטר הוסיף אם הוא כולל בכך גם את אינסטגרם (Instagram), שבבעלות פייסבוק, וגולדמן ענה "כן" – כלומר גם הרשת החברתית הזו לא משתמשת במיקרופונים.

הציוץ המקורי זכה למאות תגובות. כך, כתב אחד הגולשים כי נחשף למודעה: "אז הצעת נישואין!" – דקות לאחר שעשה זאת ולפני שאמר על כך למישהו.

גולש אחר הוסיף כי בתחילת השנה נכווה במהלך עבודתו בבית קפה, יצא לקנות משחה נגד כוויות – וזמן קצר לאחר מכן ראה מודעה בפייסבוק למוצר שקנה. "מעולם לא חיפשתי את המוצר", אמר.

פייסבוק דחתה את הדברים בהצהרה שפורסמה באתר כבר בשנה שעברה. "אנחנו מראים מודעות המבוססות על תחומי עניין של אנשים ופרטים נוספים מהפרופיל – לא לפי מה שאנשים אומרים בקול", נכתב.

מנגד, יש שיגידו כי מדובר במקריות. כך למשל, ייתכן כי אותן מודעות היו עוד קודם לכן, והמשתמשים שמו לב אליהן רק לאחר אותם מקרים מדוברים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים