ארצות הברית תגביר את מאבק הסייבר נגד צפון קוריאה

האמריקנים צפויים לפרסם בחודשים הקרובים עוד מידע על כלי הסייבר של המדינה המסוגרת, ולשתף פעולה עם מדינות אחרות, אמרה ג'נט מנפרה, שאחראית על הנושא במשרד לביטחון לאומי של ארצות הברית

עוד מחקר שמראה שהארגונים לא מוכנים מספיק למתקפות סייב. אילוסטרציה: jiris/BigStock

בחודשים הקרובים צפויה ארצות הברית לשחרר מידע נוסף על כלי הסייבר והתשתיות של צפון קוריאה ולהמשיך להילחם באיומים מצד משטרו של קים ג'ונג-און, כך לפי סגנית תת המזכיר לביטחון סייבר במשרד לביטחון לאומי, ג'נט מנפרה. היא הבהירה שבמסגרת המאבקים נגד מתקפות סייבר נדרש שיתוף פעולה כולל בין המדינות.

מנפרה ציינה בראיון ל-Sunday Independent כי ארצות הברית מודאגת ממתקפות סייבר פוטנציאליות שעלולות להגיע מצד היריבה המרה שלה, צפון קוריאה, ושתהיינה מכוונות אליה או אל אחת מבעלות בריתה.

"אירועים כאלה מעלים את הפוטנציאל לאי הבנות משמעותיות בין ארצות הברית ומדינות אחרות", הוסיפה מנפרה בדבריה, שבאים על רקע מתיחות גוברת בין נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, למנהיג צפון קוריאה ולמשטרו.

היא הוסיפה כי מתקיים כיום שיתוף פעולה בין ארצות הברית למדינות אחרות בנוגע לתשתית הסייבר הצפון קוריאנית, במטרה להתמודד עם מה שכינתה "ההתנהגות הלא מאוזנת של צפון קוריאה", ולהפעיל עליה לחץ מקסימלי.

מנפרה הודתה כי המשימה לשפר את אבטחת הרשת הממשלתית היא מאתגרת, בייחוד בתקופה שבה מתקפות אונליין ואיומים הופכים לתכופים ולמתוחכמים יותר, הן ממדינות לאום והן מצד שחקנים לא מדיניים. היא ציינה כי אחת הדרכים לסייע במאבק זה היא באמצעות שיתוף פעולה בין המגזר הציבורי והפרטי, שמביא ליעילות רבה יותר בטיפוח האקו-סיסטם.

המתיחות בין שתי המדינות קיימת מאז הקמתה של צפון קוריאה, לאחר מלחמת העולם השנייה, והתעצמה מאז התבססותה בשנות ה-50 – ובעיקר מאז מלחמת קוריאה. אלא שבחודשים האחרונים חלה הסלמה משמעותית במאבק המילולי-פסיכולוגי בין הצדדים הנצים, כולל איומים בפעולה גרעינית מצד צפון קוריאה. באחרונה ביצעה פיונגיאנג מספר ניסויים בפצצות וטילים, למורת רוחו של טראמפ, שאמר בחודש שעבר, בנאומו בעצרת האו"ם, כי אם תצטרך, ארצות הברית תשמיד את צפון קוריאה. בתגובה, אמר ג'ונג-און כי דברי טראמפ הם הכרזת מלחמה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים