"טכנולוגיה ומדעי הנתונים הם הדרך הטובה ביותר לטיפול בחקלאות"

הטכנולוגיה יכולה לסייע בטיפול בתחומים כמו זיהום מים, בזבוז מזון ואספקתו לאוכלוסייה ההולכת וגדלה, אמר דיוויד רוזנברג, מנכ"ל AeroFarms, וסיפר על חוות הגידול המיוחדת של החברה

מימין: דיוויד רוזנברג, מנכ"ל Aerofarms, ואנדי רודס, סגן נשיא למחשוב קצה של האינטרנט של הדברים בדל טכנולוגיות. צילום: נחמה אלמוג

"כמי שחיים על כדור הארץ, יש לנו בעיות גדולות שעלינו לפתור. איבדנו ב-40 השנים האחרונות שליש משטחי האדמה הראויים לגידול, 70% מהמים הטריים שלנו נצרכים בחקלאות ו-70% מזיהומי המים הטריים שלנו נובעים מחקלאות. אם אנחנו רוצים לטפל בבקרת מים, עלינו לטפל בנושא החקלאות. טכנולוגיה ומדעי הנתונים הם הדרך שבאמצעותה נוכל להגיע לכך", כך אמר דיוויד רוזנברג, מנכ"ל AeroFarms, באירוע IQT של דל טכנולוגיות (Dell Technologies), שנערך באחרונה בניו-יורק.

רוזנברג סיפר על בימת האירוע כיצד החברה משתמשת בארכיטקטורת האינטרנט של הדברים של דל כדי לפתור את אחת מהבעיות המעסיקות את מנהיגי העולם – אספקת מזון לאוכלוסייה הגדלה והצומחת של כדור הארץ.

טכנולוגיה משבשת היא מושג שנזרק לאוויר לא מעט בעולם הטכנולוגיה, ובמקרה של AeroFarms אי אפשר להתווכח עם התיאור הזה. החברה מתמחה בחקלאות ורטיקלית, בשכבות – סוג חדש של חקלאות, המשלב בין מדעי המחשב לגננות כדי לגדל יבולים במקום סגור – ללא אדמה, ללא שמש וגם בלי חומרים מדבירים. התוצאה מדהימות, אמר רוזנברג: אותו גודל של שטח יעיל פי 130 עד 390 לעומת חווה רגילה, תוך שימוש ב-95% פחות מים.

בעיה נוספת שלדבריו זקוקה לטיפול היא בזבוז מזון – וגם בזה מנסה Aerofarms לטפל. רוזנברג ציין ש-60% מהעלים הירוקים בארצות הברית נרקבים ומתקלקלים עוד לפני שהם נצרכים ואמר כי "הפתרונות שלנו נועדו לאפשר חוות גידול ורטיקליות בערים ברחבי העולם, כך שכולם יוכלו לקבל גידולים טריים ולהימנע מהאיבוד של מרביתם לפני שהם מגיעים לקערת הסלט".

"שיפור הצמחים לא אפשרי בלי האינטרנט של הדברים"

במקום אדמה, מים ואור שמש, הגידולים של החברה מקבלים תאורת לד מבוקרת, חומרים מזינים באמצעות בד מיוחד ולחות באמצעות התזה מנוטרת ומפוקחת. "רוב הניסויים שנערכים כיום מתמקדים בגנטיקה. אנחנו לא מתמקדים בגנטיקה, אלא בתנאים הסביבתיים. כמה מצחיק שזה נשמע, אנחנו בעצם גורמים לצמחים 'לאכול', 'לישון' וגם 'להתעמל' בצורה שונה, כדי לשנות את איכות החומרים המזינים שהם מכילים ואת חיי המדף שלהם", אמר רוזנברג. "Aerofarms היא אמנם חברה חקלאית, אבל גם חברה טכנולוגית. יש לה אלפי חיישנים בבית הגידול, שאוספים מאות אלפי פריטי נתונים. הפרטים חשובים מאוד, ואנחנו מנסים להבין כיצד לשפר את התנובה ואת הצמח עצמו".

המערכת מדגימה היטב את אסטרטגיית האינטרנט של הדברים של הליבה המבוזרת, שמטרתה להזיז את האנליטיקה אל קרבת הקצה, קרוב יותר לחיישנים השונים בחוות הגידול.

"הרעיון של שיפור הצמחים לא היה אפשרי בלי ארכיטקטורת האינטרנט של הדברים קצה הליבה של דל", אמר רוזנברג. "שיפור הצמחים מוביל לטעמים ולמרקמים רצויים בעזרת טמפרטורה ולחות ופיקוח על החומציות ועם הצוות של דל אנו משיגים את המידע הזה. הם שאלו אותנו שאלות שאפילו אנחנו לא שאלנו את עצמנו, כמו איזה מידע חייב להגיע לאילו אנשים ומתי בדיוק כדי שיהיה בעל ערך".

כך, אמר, "ברגע שהמערכת מזהה אנומליה – ייתכן שהמידע הזה צריך לעבור מיד למי שמטפל בבטיחות המזון. חוץ מזה, מידע זה מאפשר לצוות המחקר והפיתוח שלנו לשנות את האלגוריתם ואת המרשם שלנו לגידול צמחים – אילו זרעים, מה המרווחים ביניהם, אילו חומרי מזון, ספקטרום האור, מה עובר לקצה, מה עובר לליבה ומה לענן. כך אנחנו מנסים פעם ועוד פעם לשפר את הארכיטקטורה שלנו, להפחית עלויות ולהעביר את הנתונים למקום הנכון". רוזנברג ציין שלכל גידול יש יותר מ-130 אלף פיסות מידע.

כדוגמה, הוא סיפר על השימוש שעושה החברה בצילום רב ממדי: "המצלמות קולטות את הצמח בצורה מתמשכת, וכך אפשר להבין את האורך, העובי, גודל העלים, הצבע וכדומה. כל זה מבחינתנו הוא מידע. את כל הבדיקות האלה אי אפשר לבצע בגידולי שדה, כי אין לנו שליטה על כל המשתנים (כמו מזג אוויר נ"א). אצלנו, בעזרת החקלאות המפוקחת, ניתן לעשות זאת".

"יחד עם זאת", הוסיף, "מנקודת המבט של אחסון כל התמונות, העניין הופך ליקר מאוד. לכן, אנחנו עובדים יחד עם הצוות של דל כדי להחליט אילו נתונים הם חשובים, וכך אין לנו צורך לאחסן את הצילומים אלא רק את הנתונים הרלוונטיים. אנחנו מעבירים אותם לענן, כדי לחקור ולנתח אותם".

"אנחנו רוצים בעתיד קודם כל להוזיל את המוצרים בסיוע אוטומציה ובנוסף, להמשיך לשפר את האיכות של הגידולים. אנחנו רוצים להמשיך את המסע שלנו אל עבר האנליטיקה ושיפור החקלאות שלנו, ולהרחיב את מגוון המוצרים, כדי לאפשר זאת לאנשים בכל רחבי העולם", סיכם רוזנברג.

הכותבת הינה שליחת אנשים ומחשבים לכנס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים