מיתוסים על שרתים

היום, ארגונים בכל גודל, צורה ומבנה ארגוני, משקיעים בטכנולוגיה והביזנס שלהם נשען עליה במידה רבה ● כדי שעסק יעבור שינוי טכנולוגי, הוא חייב לאמץ מנהגים חדשים - ואפשר להתחיל בקווים המנחים בנושא רענון השרתים בחברה

01/11/2017 10:56
אבנר פליגמן, מנהל תחום שרתים ב-Dell-EMC. צילום: חן גלילי

"כמה זמן נמשיך להשתמש בשרתים שלנו? עד שימותו". זה ציטוט מתוך שיחה אמתית שהייתה לי עם מנהל מערכות מחשוב אי שם בשנות ה-90 המאוחרות. אם תחפשו בגוגל (Google) "כמה זמן צריך לעבור עד שעושים רענון לשרתים", תראו שהדיון בנושא עדיין מתקיים.

כשאתם קונים חפץ שאינו חד-פעמי, הוא בבעלותכם כל זמן שאפשר להשתמש בו. המטרה היא להוציא ממנו את המקסימום לפני שמגיע הזמן להחליף אותו. מכונית היא דוגמה מצוינת. אתם קונים אותה ומתכננים לנהוג בה, כל עוד הדבר אפשרי, כי סכום הרכישה הראשונית גבוה מאוד ואתם דואגים שישתלם לכם.

כמה זמן יעבור עד שתחזוקת המכונית הישנה תהפוך ליקרה מדי, בהשוואה לרכישת מכונית חדשה?

עלות התיקונים היא שיקול עיקרי לגבי רוב האנשים, ואם אתם נוהגים לעבודה שעה כל יום ובחזרה, ייתכן שתשקללו גם את הגורם של ניצולת הדלק במכונית חדשה. אם אינכם נוהגים הרבה, הבדל של קילומטרים ספורים לגלון דלק, אינו משמעותי. מצד שני, עבור חברת מוניות תל-אביבית, למשל, קילומטרים ספורים לגלון יכולים לחסוך מיליונים.

לפני 20 שנה, רוב החברות חשבו על טכנולוגיה כעל עלות שיש לחסוך בה ככל הניתן, וניסו לסחוט אותה עד הטיפה האחרונה.

היום, ארגונים בכל גודל, צורה ומבנה ארגוני, משקיעים בטכנולוגיה והביזנס שלהם נשען עליה במידה רבה. כדי שעסק יעבור שינוי טכנולוגי, הוא חייב לאמץ מנהגים חדשים ואפשר להתחיל בקווים המנחים בנושא רענון השרתים בחברה. יש חברות שלמדו למקסם את ההשקעה על השרת שלהן ולכוון לרענונים תכופים יותר, אך כפי שמשקף דו"ח IDC, לחברות רבות עדיין קשה לשנות ממנהגן.

הנה כמה מהמיתוסים שבעטיים מחזור הרענון הממוצע של השרת עדיין עומד על 5.8 שנים, למרות שיש יתרון ברור לרענונים תכופים יותר.

מיתוס מספר 1: כדאי להמשיך להשתמש בשרת כל עוד זה אפשרי

לא נכון. למעשה, יקר יותר לחברה לתחזק שרתים קיימים. בחברות שמרעננות שרתים כל שלוש שנים, עלויות התפעול נמוכות ב-59% לעומת חברות שמרעננות את השרתים כל שש שנים.

מיתוס מספר 2: העלות של רכישת שרת חדש גבוהה יותר משמירת השרת הישן

לא נכון. העלות של הפעלת שרת בשנים הרביעית עד השישית מרכישתו, גבוהה עד פי 10 מעלות הרכישה המקורית שלו. הסיבה היא שהעלויות עולות בצורה לא לינארית וקופצות באופן משמעותי כאשר השרת עובר את שנתו השלישית. למעשה, בשנתו השישית, שרת דורש 181% יותר זמן צוות ומצריך עלות יצרנית של 447% יותר מאשר בשנתו הראשונה.

מיתוס מספר 3: שדרוג שרתים הוא בור הוצאות ללא תחתית

ההיפך הוא הנכון. אפילו כאשר לוקחים בחשבון את עלות הרכישה ואת עלות ההטמעה של שרתים חדשים, חברה שמרעננת שרתים פעמיים מדי שש שנים, במקום פעם אחת, תוציא 33% פחות בנטו. אם השרתים הם השקעה משמעותית בעסק שלכם (למשל 300 שרתים שמוחלפים ב-250 שרתים), הדבר יכול להביא לחיסכון של מיליוני דולרים.

מיתוס מספר 4: לוקח זמן רב מדי לממש את יתרונות השרתים שעברו רענון

לא נכון. עלות החזקתו של שרת מתחילה לעלות במהירות בשנתו הרביעית. אבל אם החלפתם אותו, תוכלו לחסוך בהוצאות הללו. היתרונות המצטברים במונחים של חיסכון בזמן של יצרניות המשתמש, חיסכון בזמנו של צוות המחשוב וחיסכון בעלויות תשתית המחשוב, מפצים על עלות השרת החדש בתוך פחות משנה. ליתר דיוק, זה קורה כבר לאחר תשעה חודשים.

מיתוס מספר 5: לשרתים חדשים יותר אין השפעה על צמיחה בהכנסות

טעות. IDC מציגים שתי חברות שונות במחקר שלהם: חברות לוגיסטיקה וחברת שירותים חינוכיים. בשני המקרים, האג'יליות הגדולה יותר, הקיבולת הרבה יותר וקיצור זמן האספקה בעקבות השרתים החדשים, סייעו לחברות להגדיל את הביזנס. IDC אומדים את תוספת ההכנסה פר שרת ב-123,438 דולר.

מיתוס מספר 6: רכישת שרתים כרוכה בהוצאה עצומה

כבר לא. ישנן אופציות מסורתיות לרכישה בליסינג, כמו גם אופציות חדשות ויצירתיות לתשלום, כמו "שלם לפי צמיחה" ו-"אספקה ותשלום".

אל תניחו למיתוסים למנוע מהעסק שלכם להתקדם. הדור החדש של השרתים הוא סקלאבילי ואג'ילי יותר, בעל ביצועים משופרים, יעיל יותר מבחינת ניצולת כוח, ויכול לתרום לחיזוק העסק יותר מאשר הדור הקודם, שיצא לשוק לפני כשלוש שנים.

הכותב הינו מנהל תחום שרתים ב-Dell-EMC.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים