מה צפויה תל אביב להציג בפני בכירי תחום העיר החכמה?

עיריית תל אביב-יפו תציג בכנס ובתערוכה העיר החכמה בברצלונה את שלל הפיתוחים בעיר בתחום, בהם מערכות שו"ב, אינטגרטיביות ושירותים דיגיטליים לאזרח

ליאורה שכטר, מנמ''רית עיריית תל אביב-יפו. צילום: ניב קנטור

עיריית תל אביב-יפו תשתתף בקרוב, שוב, בכנס ובתערוכה הבינלאומיים Smart City Expo, שתיפתח ב-14 בנובמבר בברצלונה, ותציג שם את הפיתוחים המסקרנים של אחת הערים החדשניות בישראל. הביתן התל אביבי ישתרע השנה על 120 מ"ר – הרחבה של 20 מ"ר לעומת גודל הביתן באירוע שנערך בשנה שעברה.

בעירייה צופים כי גם השנה צפוי הביתן למשוך תשומת לב מצד המשתתפים בכנס, בהם בכירים בתחום העיר החכמה וברשויות המקומיות מרחבי העולם, שיבואו לראות ולשמוע על החידושים שיושמו בשנים האחרונות בתל אביב-יפו.

ליאורה שכטר, מנמ"רית העירייה ויו"רית פורום המנמ"רים בשלטון המקומי, שתעמוד בראש המשלחת של תל אביב, אמרה כי העירייה תציג בכנס כלים ומתודולוגיות שמאפשרים ניהול כולל של העיר, על כל מרכיביה ורכיביה, באמצעות מערכות שו"ב חכמות, המשלבות בין היתר יכולות אנליטיקה וחיזוי בזמן אמת. כמו כן, העירייה תציג את מגוון השירותים הנוספים שהיא מעמידה לרשות התושבים, כאשר הדגש השנה יהיה על שירותים ייחודיים, דיגיטליים, לקהלים מוגדרים באוכלוסיית העיר, המכסים את כל הצרכים והדרישות הספציפיות שלהם.

תל אביב תארח השנה בביתן שלה מספר שותפים עסקיים, שמלווים אותה ביישום פרויקטי העיר החכמה, בהם סיסקו (Cisco), מוטורולה (Motorola), מיקרוסופט (Microsoft) באמצעות פרודוור (Prodware), צ'ק פוינט (Check Point), הסטארט-אפ Safer Place, כמו גם Zen City ועוד.

המבקרים בביתן של העיר יוכלו לראות הדגמות חיות של מערכות שו"ב ייעודיות לתחומי פעילות שונים בה, המוזנות משורה ארוכה של חיישנים שפוזרו בנקודות שונות, ממצלמות חכמות ומדיווחי תושבים. כל אחד ממקבלי ההחלטות והמנהלים בתחום העיר החכמה שיגיע לביתן יוכל לצפות בזמן אמת בדיווחים מהשטח, ברזולוציה מדויקת ביותר, כולל מעקב אחר שינויים.

שכטר ציינה שהחדשנות שתציג העירייה באירוע בברצלונה היא הרבה יותר עמוקה ולא מתבטאת רק ביכולות השו"ב שפותחו. "הדבר המרכזי הוא אינטגרטיביות ושילוב בין כל המערכות, כדי לקבל תמונה כוללת", אמרה. "לדוגמה, אם מתקבל דיווח אמת על תקלה במערכת ביוב, המערכות החכמות יודעות לייצר תרחישים כיצד זה משפיע על תחומים אחרים בעיר, כמו איכות הסביבה. בנוסף, ניתן לדעת כיצד אירוע באזור מסוים ישפיע על התחבורה או על נושאים אחרים, ולתת לזה מענה".

המערכות פותחו על ידי אנשי אגף המחשוב של עיריית תל אביב-יפו, ובמהלך החודשים הקרובים יחל יישומן אצל המשתמשים בעירייה שבאחריותם נושא השו"ב, כמו גם מתן מענה מידי לתקלות ולאירועים, עוד לפני שהם מגיעים בתלונה מהתושבים או במקביל לכך. בסופו של תהליך, ציינה שכטר, כל יחידה תפעולית תהיה עם מרכז בקרה משלה, המצויד בכלים ובמערכות שיוצגו בברצלונה.
"הרעיון הוא שכדי לנהל עיר, צריכים לדעת מה קורה בכל זמן נתון. הכלים שפיתחנו מייצרים את היכולת לדעת ולהבין, ובמיוחד את הקורלציה בין כל השכבות, כי בסוף, לכל דבר יש השפעה על השני", הסבירה.

חידושים בשירותים הדיגיטליים לאזרח

בהיבט השירותים הדיגיטליים לאזרח תציג עיריית תל אביב-יפו חידושים בשירותי התל אופן והאוטו תל, ומרחבי עבודה שהיא מציעה לסטארט-אפים. כיום מפעילה העירייה שלושה מרחבי עבודה, שמארחים 50 סטארט-אפים, שיש בפעילותם סינרגיה לפעילות ולמטרות של העיר החכמה.

חידוש נוסף שיוצג באירוע הוא טיפול באוכלוסיות מיוחדות. "היעד שלנו ל-2018 הוא להראות כיצד אנחנו נותנים מענה דיגיטלי לאוכלוסיות מיוחדות כמו מהגרים, קשישים וצעירים. אחד המיזמים החדשים הוא מתן שירותים דיגיטליים מיוחדים להורים לילדים צעירים", ציינה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים