פייסבוק הכתה את התחזיות – אולם מזהירה מפני ירידה ברווחים

החברה סיימה את הרבעון השלישי עם זינוק של 47% בהכנסות ושל 79% ברווח הנקי ● עם זאת, לדברי מארק צוקרברג, הצורך במניעת אלימות ושנאה עלול לפגוע ברווחים שלה

פייסבוק. אילוסטרציה: Pe3check, Bigstock

פייסבוק (Facebook) שוב מכה את התחזיות ומסיימת רבעון עם תוצאות טובות – הן בהכנסות והן ברווח הנקי; כך עולה מהנתונים שפרסמה החברה אמש (ד') לרבעון השלישי של השנה. עם זאת, מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל החברה, מזהיר מפני פגיעה ברווחים שלה בעתיד, עקב הוצאות רבות שנובעות מהצורך בהשקעה באבטחה ובמניעת אלימות ושנאה ברשת החברתית.

מספר המשתמשים החודשיים בפייסבוק עמד בסוף הרבעון על 2.072 מיליארד – עלייה של 3.2% לעומת הרבעון השני של השנה ושל 16% בהשוואה לרבעון השלישי אשתקד. מספר המשתמשים היומיים עלה באחוז דומה משנה לשנה ועמד על 1.37 מיליארד.

הרשת החברתית הגדולה בעולם הציגה הכנסות רבעוניות של 10.33 מיליארד דולר, המהוות זינוק של 47% בהשוואה לרבעון השלישי של 2016. מקורן של כמעט כל ההכנסות – 10.14 מיליארד -מפרסום (גם כאן רשמה החברה צמיחה – של 49%), כאשר היתר, 186 מיליון, מגיעות מתשלומים ומסעיפים אחרים. הרווח הנקי של פייסבוק זינק בשיעור ניכר יותר – 79% – ועמד על 4.71 מיליארד דולר, והרווח למנייה כמעט והכפיל את עצמו ועמד על 1.61 דולר.

אחת הסיבות העיקריות לעלייה החדה ברווח הנקי היא שההוצאות היו נמוכות משמעותית מההכנסות, וכך גם שיעור העלייה שלהן: הן גדלו ברבעון ב-36% ועמדו על 5.21 מיליארד דולר. עוד עולה מהנתונים כי הרווח התפעולי של החברה זינק ב-64% ל-5.12 מיליארד דולר.

למרות החסימה בסין: מספר המשתמשים הרב ביותר – באסיה-פסיפיק

פייסבוק רשמה עליות נאות גם בתשעת החודשים הראשונים של השנה. כך, הרווח הנקי שלה בתקופה זו זינק ב-75.5% ל-11.665 מיליארד דולר וההכנסות צמחו בכ-50% ל-27.7 מיליארד.

יצוין כי מבין חלקי העולם, אסיה-פסיפיק היא האזור עם מספר המשתמשים הרב ביותר בפייסבוק, עם 794 מיליון איש שנכנסים אליה משם לפחות פעם בחודש. זאת, על אף שהרשת החברתית חסומה בסין ומאמציה לשחרר את החסימה הזאת עולים עד כה בתוהו. השבוע עושה צוקרברג ניסיון נוסף להתחבב על הסינים ונמצא במדינה על מנת להשתתף בוועידה ולהיפגש עם סטודנטים.

יצוין כי צוקרברג חרג הפעם מההרגל שלו לקמץ במילים בתגובה לפרסום התוצאות ואמר כי "עסקינו טובים, אבל זה לא משנה במקרה שמשתמשים בשירותים שלנו כדי לא לקרב בין אנשים. אנחנו רציניים במאמצינו למנוע אלימות בפלטפורמות שלנו ומשקיעים הרבה באבטחה – מה שישפיע על הרווחים שלנו. הגנה על הקהילה שלנו חשובה יותר ממקסום רווחינו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים