ג'ף בזוס מכר מניות אמזון ביותר ממיליארד דולר

מנכ"ל ענקית הקמעונאות אונליין, שזכה באחרונה לתואר "האיש העשיר בתבל", מכר את המניות בשבוע החולף, ויש המשערים כי מטרתו היא להשקיע את הכסף הגדול בחברת Blue Origin וביוזמת החלל שלו

"הלכו" לו 20 מיליארד דולר מההון. ג'ף בזוס.

ג'ף בזוס, מנכ"ל ומייסד אמזון (Amazon), מכר בשבוע האחרון 994,900 מניות של ענקית הקמעונאות אונליין שלו, בשווי של למעלה ממיליארד דולר, כך על פי הגשה לרשות ניירות ערך האמריקנית, ה-SEC.

לא ברור עדיין מהן תכניותיו של בזוס לגבי הכסף, אבל גורמים בתעשייה משערים כי הבוס של אמזון עשוי להשקיע את הסכום בפרויקט שעוסק בבניית חלליות. בחודש אפריל האחרון שיתף המיליארדר את מטרתו לממן את Blue Origin LLC – חברה שמתכוונת לשלוח אנשים לחלל – על ידי מכירת מיליארד דולר במניות אמזון מדי שנה.

במהלך שש השנים האחרונות מכר בזוס – שעדיין מחזיק בכמעט 80 מיליון ממניותיה של החברה שלו – מעת לעת מניות, בדרך כלל בהיקף של 900,000 עד למיליון מניות למכירה. הוא עשה זאת לאחרונה בחודש מאי 2017, כאשר מכר מניות בהיקף של 940.7 מיליון דולרים.

האדם העשיר בעולם – יותר מ-90 מיליארד דולרים בשווי נטו

אבל תודות לדו"חות הרווח הרבעוניים המעולים של אמזון, המניות של הענקית שבשליטת בזוס רק עולות ועולות. למניות נרשמה עליה שנתית של 48%, והן עלו ב-18% מאז ספטמבר בלבד. הדברים הפכו את המכירה הנוכחית שביצע בזוס לאפילו משתלמת יותר.

כתוצאה מאותה עלייה במניות גם הפך בזוס לאדם העשיר ביותר בעולם, עמדה שממנה הדיח את ממייסד מיקרוסופט (Microsoft) ביל גייטס. בחודש יולי עקף כבר בזוס את גייטס, אך רק לזמן קצרצר, ולאחרונה זה קרה שוב, כשבינתיים ממשיך בזוס לככב בראש הטבלה הנכספת.

העלייה בשווי המניות של אמזון הביאה את בזוס לתואר כשבכיסיו יותר מ-90 מיליארד דולרים בשווי נטו. עכשיו נותר לגלות מה יעשה המיליארדר עם מיליארד הדולר במזומן שהתווספו לחשבון הבנק שלו, והאם הוא מתכנן להשקיע אותם ביוזמת החלל שלו או אולי להבדיל, לנסות להתחרות מול מארק צוקרברג על הטייטל "הנדבן המוביל בתבל", שדבק במנכ"ל ומייסד פייסבוק (Facebook) לאחר נתונים אחרונים שהעידו על כך שיוזמת צ'אן צוקרברג, CZI, בהובלתו ובהובלת אשתו, היא הגדולה בעולם כיום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים