QC020PT: תם החיפוש אחר אוויר לנשימה

אבודים וחסרי אונים מרוב מטענים, כבלים, חוטים, שקעים וכל מכשיר שמאפשר לכם להיות מחוברים אל החיים? ● הכירו את המטען המאפשר לחבר אליו בו זמנית עד חמישה מכשירים, ולא משנה אם מדובר בטלפונים, טאבלטים, דיבוריות וכל השאר

ה-QC020PT של טוטו. צילום: יח"צ

אתם מכירים היום בית, שלא לדבר על משרד, שיש בו רק מכשיר אחד שהסוללה שלו זקוקה למטען עם מחבר USB כדי להתמלא מחדש בעת צרה? כמה מכם כבר שאלו מישהו שאלה בסגנון "סליחה, אפשר להשתמש במטען שלך?", או "יש פה במשרד מטען פנוי"? או בכלל "יש במשרד שקע פנוי שאפשר לתקוע לתוכו מטען"?

ההערכות מדברות על כך שבכל בית ממוצע יהיו בעתיד הקרוב יותר מאשר רק מכשיר אחד שזקוק לטעינה מבוססת מטען USB, וזה עוד לפני שמתחילים להוסיף לתמונה גם כל מיני אביזרי משנה כמו אוזניות אלחוטיות, רמקולים אלחוטיים, שלטי משחק ועוד. זה כבר מתחיל להתקרב לאזורי יד הדמיון הטובה.

הכמות הזו של הטלפונים ושל שאר האביזרים מובילה גם מובילה בדרך כלל לכמות גדולה של מטענים וכבלים, ואם נתרכז במרחב התא המשפחתי, זה בקלות יכול להוביל למצב בו כל שקע פנוי הופך למארח קבוע של מטען של אחד ממכשירי הטלפון של הבית.

זו אחת הסיבות המרכזיות שמובילות משתמשים לא מעטים לחפש מה שניתן להגדיר כנראה כ-"רכזת הטענות עם חיבורי USB". זה בדיוק מה שמציע מטען ה-USB השולחני QC020PT של היצרנית הסינית טוטו (Tutuo). זו כמובן לא החברה היחידה שמציעה פתרונות כאלה, ואולי גם לא הנודעת ביותר, אבל במקרה הזה היא מציעה מכשיר שמאפשר לחבר אליו בו זמנית עד חמישה מכשירים, ולא משנה כאמור אם מדובר בטלפונים, טאבלטים, דיבוריות וכל השאר.

הטענה מהירה יותר מכל מטען סטנדרטי

השימוש במטען מסוג זה כמובן מאפשר ליצור פינת הטענות מרוכזת, גם במשרד כמובן, ויותר מכך: לעומת מטעני קיר רגילים של טלפונים, ל-QC020PT יש חיבור עם כבל חשמל רגיל לשקע, שגם מתפרק ממנו כך שניתן לחבר במקרה הצורך כבל ארוך יותר. זה אומר שגם אם מחברים את המטען לאמבטיית שקעים, הוא לא יפריע לשימוש בהתקנים אחרים, מה שלעיתים קורה עם המטענים הרגילים של טלפונים וגומר.

המטען המסוים, כמו מרבית המטענים השולחניים, QC020PT נוח באמת להנחה על השולחן בגלל צורתו המרובעת, ובמקרה הזה מדובר בריבוע בגודל של 8×8 סמ"מ ובגובה של 2.8 ס"מ. לא הרבה יותר גדול ממטען ברירת המחדל שמגיע באריזות של הטלפונים למיניהם.

QC020PT מציע חמש יציאות להטענה, אבל הן לא רק יציאות להטענה – הן מיועדות להטענה מהירה יותר מכל מטען סטנדרטי שנמצא בשוק, להוציא אולי את ה-DASH הייעודי של OnePlus.

אם בדרך כלל היו מקבלים עם המכשירים בעת הקנייה מטענים שמספקים טעינה ברמה של 2 אמפר/5 וולט, ב-QC020PT יש שלוש יציאות USB בגודל תקני ישן, Type A, שמספקות על אותם 5 וולט זרם הטענה של 2.4 אמפר, ומדובר בשיפור משמעותי של קצב הטעינה. אולי לא ב-20%, אבל בהחלט משמעותי, וזה הורגש היטב בטאבלטים שנבדקו עם המטען הזה, כמו גם טלפון ישן.

ולא אין מה לחשוש מכך שהזרם במטען הזה חזק יותר. ההפרש הזה בין 2 אמפר ל-2.4 אמפר לא יגרום להתחממות יתר. ממש לא. מעבר לכך שיש גם כמה מנגנוני הגנה שאליהם אתייחס מיד.

שתי היציאות הנוספות מעניינות יותר. אחת מהן יציאת USB Type-C, והיא מספקת כבר זרם הטענה של 3.0 אמפר על מתח של 5 וולט, או הספק טעינה של 15 וואט, 50% יותר מאשר מטען תקני.

מונע פגיעה בסוללות ובעצמו

היציאה האחרונה היא המעניינת מכולן והיא אולי בעצם מוטיב המכירה הראשי של המטען הזה: היא תומכת בטעינה מהירה בתקן Quick Charge 3.0 של קוואלקום (Qualcomm). יציאה זו תומכת בזרם מאפשר לטעון ב-3A/3.6-6.5V או ב-2A 6.5-9V וב-1.5A/9-12V כלומר בהספק מירבי שיכול להגיע 9.5 וואט, כמעט פי שניים ממה שמספק מטען סטנדרטי בימינו.

במכשירים שתומכים ב-Quick Charge 3.0, משך הטעינה אמנם אינו קצר במחצית מהזמן הרגיל, אבל הוא מקוצץ באופן משמעותי. הסוללה האימתנית של Mi Max 2 של שיאומי (Xiaomi) שסקרנו לאחרונה, שנפחה עומד על 5,300mAh סיימה הטענה מלאה בכ-1:50 שעות. במכשירים תומכים גם רואים בפס ההתראה את הסמל של Quick Charge בעת ההטענה באמצעות היציאה הזו.

בסך הכל יכול המטען לספק 40 וואט בבת אחרת, וכאמור עבור עד מכשירים בו זמנית.

כפי שהוזכר לעיל המטען הזה מצויד בכמה מנגנוני הגנה כדי למנוע פגיעה בסוללות ובו עצמו. אם יש קפיצה בזרם או במתח, בצד היציאה או בצד הכניסה, שיכולים להיגרם לדוגמה מסוללה לקויה, הוא מכבה את עצמו באופן מיידי כך שהטעינה מופסקת באיבה. צריך לנתק את כבל החשמל מהמטען, לחכות קצת ואז לחבר שוב כדי לאפשר למנגנון להתאפס חזרה. בנוסף, אם המטען מזהה שהסוללה שהוא מטעין כבר בקיבולת מלאה, הוא מפסיק את הטעינה ביציאה המתאימה וזאת, שוב, כדי למנוע התחממות יתר. ההגנות הללו כמובן מופעלות גם בעת עליה חדה בטמפרטורה.

המחיר של QC020PT הוא כ-80 שקלים באתרי המכירות הסיניים, וכאמור יש פתרונות נוספים דומים חלקם אף יקרים יותר. כך או כך, מדובר בפתרון נוח עבור מי שמחפש טעינה מהירה, רבת מכשירים וגם נוחה ואף בטוחה למדי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים