חשש באוסטרליה: הממשלה תמכור לחברות נתוני זיהוי פנים של אזרחים

הממשלה הפדרלית מתכוונת למכור לחברות הטלקום נתונים ממאגר זיהוי בפנים שלה, שכולל מחצית מאזרחי המדינה וצפוי לגדול ● באוסטרליה מביעים חשש מפגיעה בפרטיות ומכך שהמאגר יהיה חשוף למתקפות האקרים

מחייבת את ענקיות האינטרנט לשלם על חדשות. אוסטרליה. אילוסטרציה: BigStock

התפתחות חדשה שנחשפה באוסטרליה מעוררת חששות כבדים לפרטיות האזרחים. לפי דיווחים, חברות הטלקום במדינה עלולות לקבל בקרוב דרך חדשה לוודא את זהות המשתמשים בשירותים שלהן ופרטים נוספים אודותיהם.

הממשלה האוסטרלית הודיעה באחרונה כי היא תוסיף תמונות מזיהוי ממשלתי ומרישיונות נהיגה למסד נתונים ארצי לזיהוי פנים, המכונה FVS (ר"ת Face Verification Service). נכון לעכשיו נכללות במאגר תמונותיהם של 50% מהאזרחים והיועץ המשפטי לממשלת אוסטרליה מתכנן להרחיב את המספר הזה כך שיגיע לכיסוי של 85% מהאוכלוסיה במדינה. בעקבות הדברים החלה להתעורר דאגה רבה בנוגע לאבטחת נתונים אלה, וכן בנוגע לאופנים שבהם מתכוונת הממשלה להשתמש בנתונים שהיא אוגרת.

כבר כעת, ועוד בטרם נבנה כל המאגר, הממשלה האוסטרלית נמצאת במגעים עם חברות טלקום במטרה לאפשר להן לגשת בתשלום למצבור הנתונים של ה-FVS – כך על פי דיווח של הגרדיאן (Guardian) האוסטרלי.

לפי הפרסומים, הניסוי יתחיל כבר בשנה הקרובה, ויעבוד בדומה לשירותי אימות המסמכים של הממשלה בקנברה, ה-DVS (ר"ת Document Verification Service) – שירות שמאז 2015 מאפשר לחברות פרטיות לבדוק תעודות זהות, תעודות לידה ודרכונים של אזרחים.

אפשר שהמהלך מונע מסיבות כלכליות. על פי מסמכי הממשלה, שאותם השיג הגרדיאן, הגישה של המגזר הפרטי ל-DVS הייתה "מקור הכנסה עקבי וגדל למימון יוזמות אבטחה נוספות" ולפיכך, הגישה ל-FVS יכולה לספק "הטבות דומות".

לאימות על פי המאגר נדרש אישור הלקוח

על פי התכנית, החברות ישלחו תמונה של פניו של כל לקוח ל-FVS, שיבדוק אותו מול מסד הנתונים הקיים שלו. ה-FVS יחזור אל החברה בתשובה האם התוצאה הולמת ומאמתת את פני המשתמש, אבל החברות לא יוכלו לראות את התמונה.

יצוין שלא משנה איזו החלטה תקבל הממשלה, אימות הפנים בדרך זו יאושר רק עם הסכמת הלקוח. אולם, יש לקחת בחשבון שאימות הנתונים האישיים בדרך הזו יכול להישמר על ידי חברות אלה ולגרום להן לייצר מסד נתונים משלהן. הדברים מעלים, כאמור, שאלות בנוגע לפרטיות האזרחים, לשימוש לרעה פוטנציאלי בנתונים ולחששות מכך שהמאגר יהפוך ליעד אטרקטיבי עבור האקרים.

דבר שעשוי להרגיע מעט את האוסטרלים הוא העובדה שהתכנית כפופה להערכות בנוגע לפגיעה בפרטיות, שאותן יבצע גוף עצמאי ובלתי תלוי, והיא יכולה להתחיל לצאת אל הפועל רק לאחר שהגורם הזה יאשר אותה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים