חדש ב-Airbnb: מתארחים בקבוצה יכולים לחלק את התשלום ביניהם

למודי ניסיון בנוגע לקושי לאסוף מחבריכם כסף לתשלום לאירוח קבוצתי ב-Airbnb? בוודאי תשמחו לגלות שמעכשיו מציעה לכם החברה לפצל את התשלום ולגבות אותו מכל אחד מהחברים בנפרד

Airbnb

הנוסעים בקבוצה לחו"ל, שמתארחים בדירות שמוצעות בשירות של חברת Airbnb, ישמחו בוודאי לשמוע כי החברה החליטה להפוך את התשלום להרבה יותר קל לביצוע. אתמול (ב') הודיע שירות התיירות כי הכניס לשימוש כלי חדש לפיצול תשלום, שמכונה split pay tool, המאפשר לנוסעים לחלק את התשלום ביניהם באופן שינטרל את כל הכעסים, המתחים והריבים שמניבים לפעמים הניסיונות לגביית התשלום הכולל  מחברי הקבוצה באופן עצמאי.

התכונה החדשה התפתחה לנוכח תוצאותיו של סקר Airbnb שנערך בחג המולד האחרון, אשר במסגרתו נשאלו הלקוחות איזו תוספת לשירות הם רוצים שהחברה תשיק בשנת 2017. התשלום המפוצל בעבור קבוצות היה הבחירה הדומיננטית ביותר, ו-Airbnb נענתה לו, מה שהופך אותה כעת לחברה הראשונה מסוגה שמציעה לנוסעים בכל העולם פיצול החשבון לכמה משלמים שונים. השירות יהיה זמין בכל 191 המדינות והאזורים השונים שבהם פועלת החברה.

תוספת פיצול התשלומים היא עוד ציון דרך בעבור Airbnb שממשיכה לבדוק את התכונות שניתנות להוספה לשירות, ושבהן הביעו מארחים ואורחים עניין. בנוסף צפוי הכלי החדש לספק ל-Airbnb כלים נוספים למקד קבוצות מתחומים שבהם לא התמקדה קודם לכן, כגון קבוצות של נוסעים עסקיים או קבוצות נוסעים עם מוגבלויות.

אם כל הסכום לא ישולם – העסקה כולה תבוטל

פיצול התשלום החדש של Airbnb עובד בדומה לזה שמאפשרת חברת שיתופי הנסיעות אובר (Uber): הלקוח מבצע הזמנה ראשונה, ולאחר מכן מזמין חברים לשלם באמצעות קישור או הודעת דוא"ל. אז התשלום מחולק לפי מספר המשתתפים, וההזמנה מעוכבת עד שהסכום משולם במלואו.

Airbnb נהגה בתבונה וקבעה את המועד האחרון לתשלום בתוך 72 שעות, מה שיכול לעזור לדחוף את החברים לבצע את העברת הכסף מיד ולא לדחות אותה. בכל מקרה, אם החברים האחרים בקבוצה לא ישלמו, ההזמנה תבוטל באופן אוטומטי, ואלה שכבר שילמו יקבלו רק חלק מהתשלום שלהם בחזרה.

נכון, לקוח יכול לשלם בעבור חלק של מישהו אחר, או אפילו את יתרת הסכום כולה, אבל כדאי להיזהר: סקר אחרון של אתר התיירות Traveler, שכלל 2,000 נוסעים אמריקנים שהשתכנו בחופשתם באמצעות שירות Airbnb, מצא כי 43 אחוז מהנוסעים בקבוצות דיווחו כי הפסידו 1,000 דולר או יותר בממוצע, ו-18% מהנוסעים בקבוצה איבדו אפילו עד 10,000 דולרים או יותר, בגין דמי ביטול שנאלצו לשלם משום שחבריהם "הבריזו" להם וביטלו השתתפות בנסיעה מתוכננת.

ג'יימס בשארה, מנהל תחום הנסיעות לקבוצות ב-Airbnb, אמר ל-VentureBeat כי פיצול התשלומים עבר כבר פיילוט. "בבדיקה ראשונית שלנו כבר אפשרה ליותר מ-80,000 קבוצות לבצע בהצלחה פיצול תשלומים". הסביר בשארה והדגיש כי "החל מהיום, התכונה תיכנס לפעולה בכל העולם וביותר מ-40 מטבעות עיקריים".

יצוין כי בשארה הוא המנכ"ל לשעבר של חברת Tilt, אשר אותה רכשה Airbnb בתחילת השנה ב-50 מיליון דולר. הראיון של בשארה הוא למעשה הפעם הראשונה ש-Airbnb אישרה רשמית את הרכישה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים