סנאפצ'ט זוכה בעיצוב מחודש ומשמעותי – מה השתנה?

האפליקציה החליטה לנסות להפריד את החלק החברתי מהחלק של המדיה, ומייצרת פיד של חברים ופיד Discover לבין בעלי אתרי תוכן ● איך כל זה ישפיע על מספר המשתמשים שמסרב לטפס באחרונה?

קופצת למים של טיק-טוק. סנאפ

סנאפ (Snap), הבעלים של האפליקציה סנאפצ'ט (Snapchat) חושפת עיצוב מחדש אשר שואף לשרטט קו ברור יותר בין הסטוריז של החברים לאלה שמקורם בבעלי אתרי התוכן. הדברים מגיעים על רקע מאבקה של החברה לסחוף אל היישום עוד משתמשים, ולאחר שמאז ההנפקה לציבור שהחברה ביצעה בחודש מרץ הפופולריות שלו לא ממשיכה את המומנטום הראשוני שהיה לו.

במסגרת השינויים, תוכן שמקורו בחברות המדיה יופיע כעת בדף Discover, לצד סטוריז של יוצרים (Creators) שיתפרסמו בצד ימין של היישום.

התוכן מהחברים – שיכונה מעתה Friends ויכלול כל הסטוריז של החברים והצ'אטים של המשתמש – יופיע באגף נפרד בצד שמאל של האפליקציה, ויאורגנו בהתאם למה שהמשתמש מתעניין ועוסק בו.

נלחמת בחדשות מזויפות כדי להיות יותר ידידותית למשתמש?

יש להניח כי השיח הציבורי סביב נושא החדשות המזויפות (fake news) שיחק תפקיד מסוים בשיקולי העיצוב מחדש של האפליקציה.

דובר סנאפ הסביר את המהלך כך: "עד כה, הרשת החברתית ערבבה תמיד תמונות וסרטונים מהחברים שלכם עם תוכן של בעלי אתרי תוכן ויוצרים. טשטוש הגבולות בין יוצרי תוכן מקצועיים לחברים שלכם היה ניסוי אינטרנט מעניין. הוא גם הפיק כמה תופעות לוואי מוזרות (כמו חדשות מזויפות) וגרם לנו להרגיש כאילו אנחנו צריכים לפעול בעבור החברים שלנו ולא רק להביע את עצמנו".

החידוש באפליקציה תוכנן על מנת להפריד בין "החלק החברתי מהחלק של המדיה", כשדף החברים החדש משתמש באלגוריתמים בכדי לסדר את התכנים של אנשי קשר באופן שהוא חושב שיהיה הכי נוח בעבור המשתמש. סטוריז וצ'אטים ישתלבו, כאמור, כולם במקום אחד, כאשר החברים שהמשתמש נמצא בקשר הכי אינטנסיבי איתם יופיעו גבוה, בעוד שסיפורים קבוצתיים תמיד יהיו זמינים בצ'אטים קבוצתיים. "אפשר להתייחס לזה כאל אלגוריתם חברים-הכי-טובים מתוחכם", אמר הדובר.

דף ה-Discover יכלול גם את אגף הסטוריז שמקורם בבעלי אתרי תוכן בסנאפצ'ט (Snapchat’s Publisher Stories) וכן חבילות תוכן של משתמשים הידועות בשם Our Stories, ותוכן מ-Snap Map, מ-Official Stories ומחשבונות שהמשתמשים הרשומים כמנויים שלהם.

לפי הדובר, כל תוכן שיופיע ב-Discover, כולל Shows ,Publisher Stories ,Our Stories ותוכן של יוצרים, ייבדק על ידי מנהלים אנושיים לפני שיופיעו בעדכון.

העדכון, שעליו בישרה החברה אתמול (ד'), יתגלגל למשתמשים נבחרים בסוף השבוע, ולאחריו יגיע לכל המשתמשים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים