הבריטים חוששים: רוסיה עלולה לחתוך כבלים תת ימיים של המערב

לדברי ראש הכוחות המזוינים של הממלכה, רוסיה עלולה לתקוף את הכבלים, המשמשים לתעבורת אינטרנט, ובכך לפגוע במסחר וברשת באופן אנוש ● הוא הצהיר שברית נאט"ו החלה לתת עדיפות להגנה על הכבלים הללו

כתבי אישום נגד שישה קציני מודיעין רוסים שהניעו מתקפות סייבר. אילוסטרציה: BigStock

סר סטיוארט פיץ', ראש הכוחות המזוינים של בריטניה, הזהיר בסוף השבוע מפני איומים פוטנציאליים רוסיים על רשת הכבלים התת קרקעיים שחוצה את האוקיינוס האטלנטי, בטענה שמדובר ב-"סיכון חדש לאורח החיים שלנו ושל המערב בכלל". פיץ' ציין שאם הכבלים ייחתכו או ייפגעו, הדבר יפגע באופן "מידי וקטסטרופלי" בכלכלת בריטניה.

הוא אמר את הדברים בהרצאה השנתית של ראש הכוחות המזוינים, שבה הוא עוסק בנושאי הגנה, ביטחון ובטיחות גיאו-פוליטית. פיץ' הדגיש במיוחד את רוסיה כמדינה שסביר ביותר שעלולה לבחור בחיתוך כבלים על מנת לגרום כאוס עולמי.

כבלים תת ימיים משמשים להעברת מידע גלובלי וההערכה היא ש-97% מהתקשורת העולמית וכ-10 טריליון דולר בעסקות יומיות מועברים באמצעותם. עם זאת, מכיוון שרוב הכבלים אינם בבעלות רשמית של מדינה כלשהי, יש עליהם מעט מאוד הגנה, על פי החוק הבינלאומי.

גם נאט"ו מתעדפת הגנה לכבלים

פיץ' הצהיר בנוסף שנאט"ו (NATO) החלה לתת עדיפות להגנה על הכבלים התת ימיים הללו "בתגובה לאיום הנשקף מהצי הרוסי". בעיקרו של דבר, הוא חושש שמוסקבה תתמקד בכבלים ולכן דוחק בבעלות ברית נאט"ו "להתאים ולהבין את המודרניזציה של הצי הרוסי".

כדאי לדעת ש-213 רשתות כבלים עצמאיות מונחות תחת הים, והן כוללות 877,121 קילומטרים של סיבים. על אף שהכבלים כבר נקרעו או נפגעו בעבר בגלל שפשוף בסלעים על קרקעית הים, יש חשש הולך וגובר שמיקוד אסטרטגי בהם עלול לפגוע בכלכלות שנשענות על הטכנולוגיה, באופן שיותיר אותן חסרות אונים.

ככלל, דבריו של פיץ' מדגישים את החששות הגוברים בקרב 29 המדינות החברות בברית נאט"ו מהיכולות הגוברות של הצבא הרוסי – הן בנשק קונבנציונלי והן בזה שאינו קונבנציונלי. ראש הכוחות המזוינים גם הדגיש שהגלובליזציה הגוברת יצרה איומים חדשים ופגיעויות שכוחות הביטחון ברחבי העולם יידרשו לתת להם תשומת לב דחופה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים