מיקרוסופט תומכת בחקיקה נגד הטרדה מינית

חברת הטכנולוגיה העוצמתית מעוניינת לבטל הליכי בבוררות פנימיים במקרים של הטרדה מינית, שהיו נהוגים עד היום בחברות טכנולוגיה רבות ● האם ענקיות אחרות מעמק הסיליקון ילכו בעקבותיה?

האם מיקרוסופט תעמוד במילתה ולא תספק יותר עדכוני אבטחה ל-Windows 7? צילום: BigStock

חברת מיקרוסופט (Microsoft) החליטה לעשות שימוש בכובד משקלה ולתמוך בהצעת חוק של הסנאט האמריקני שמטרתה להבטיח שקורבנות הטרדה מינית במקום העבודה יוכלו לקחת את המקרה שלהם לבית המשפט.

הסנטורים לינדזי גרהם וקירסטן גיליברנד הציגו לאחרונה הצעת חוק שבכוונתה לנטרל סעיפים בחוזה עבודה המחייבים טיפול בתביעות שכאלה בבוררות פרטית ולא בגלוי, בבית המשפט.

לנוכח הצעה זו, ושינוי הלך הרוח שמתגעש על העולם מאז השקת קמפיין MeToo# ברשתות החברתיות – במטרה להציג אינספור סיפורים של מי שעברו הטרדה, ניצול או תקיפה על רקע מיני בכלל, וכמובן שגם תחת בעלי סמכות במקומות עבודה שונים – שינתה השבוע מיקרוסופט מדיניות ארגונית מתמשכת וביטלה ביוזמתה הסכמי בוררות בכפייה לעובדים ועובדות שמבקשים להגיש תביעות בנוגע להטרדה מינית.

עושה רושם שמיקרוסופט היא חברת הטכנולוגיה הגדולה ביותר שהחליטה לבצע שינוי בולט זה ואולי להפוך בכך לחברת ההיי-טק המובילה בשינוי התרבות הארגונית בנוגע לנושא המושתק עד כה.

מאמצת חלוצה של מדיניות

"השתקת קולותיהם של אנשים השפיעה בבירור על הטרדה מינית", אמר אתמול (ג') בראד סמית', נשיא ומנכ"ל מיקרוסופט, לניו יורק טיימס (The New York Times). בהודעה שפרסם בבלוג החברה כתב סמית' גם כי מיקרוסופט תתמוך בחקיקה פדרלית חדשה בכדי לסיים את השימוש בבוררות במקרי הטרדה מינית.

כפי שציין הטיימס (Times), המהלך של מיקרוסופט הוא סימבולי במידה רבה, כי רק מיעוט מעובדיה, שמאות מתוכם נכללים במדרג הבכיר שלה, על פי סמית', היו כפופים לדרישה דומה. לדברי הטיימס, מיקרוסופט תמשיך לדרוש מעובדים בכירים אלה להגיש תביעות שאינן קשורות להטרדה מינית או לאפליה מגדרית לבוררות הפנימית.

על אף שסעיפי בוררות הם נוהל מוכר בקרב חברות טכנולוגיה, וכאמור, דווקא אינם עניין מקובל במיוחד במיקרוסופט, המהלך של החברה הופך אותה למאמצת חלוצה של מדיניות שיכולה להילחם בהתנהגות בלתי הולמת במקום העבודה, על-ידי חשיפת התנהגות לא הולמת לציבור.

לעת עתה החברות הענקיות האחרות, כמו גוגל (Google), אובר (Uber), פייסבוק (Facebook), אמזון (Amazon) או אפל (Apple), לא הגיבו למהלך של מיקרוסופט ולא הודיעו כי הן שוקלות לנקוט במהלך דומה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים