מחקר: המכשירים הלבישים בעלייה

לא רק רצועות ספורט שמודדות ועוקבות אחרי נתוני הכושר האישיים, ושעונים חכמים כמו זה המפורסם של אפל, גם אזניות ורכיבים חכמים אחרים דומים עומדים להימכר במספרים גבוהים בהרבה בשנים הקרובות, חלקם ישלבו בין תכונותיהם החדשות גם טכנולוגיית מציאות רבודה

מכשירים לבישים - לא רק רצועות ספורט. BigStock

חברת מחקרי השוק IDC צופה שבשנים הקרובות תחול התעוררות במכירות של השוק המוגדר כשוק המכשירים הלבישים. לפי החברה, ב-2021 יגיעו המכירות בשוק זה להיקף של 222 מיליון יחידות, כמעט כפול מהכמות שצפויה בסיכומי 2017, ושעומדת על כ-113 מליון יחידות. מדובר בקצב גידול של כ-19% בשנה.

השוק, שנחשב עדין כיום כקטן ונישתי, מובל כיום בעיקר בידי התקנים אשר מוגדרים כרצועות ספורט חכמות – התקנים שיעדם לעקוב אחר הכושר הגופני והביצועים הספורטיביים של המשתמשים, וכמעט לא יותר מכך. עם זאת, כבר כיום יש סממנים שמדובר בתחום שהולך והופך לסחורה פשוטה יחסית, מהסוג שניתן לרכוש בכל מקום, עם מחירים שהולכים ויורדים.

השעונים החכמים יתפסו עד 2021 את המעמד של ההתקנים המובילים את שוק המכשירים הלבישים. IDC צופה גידול במכירות שלהם מכ-61.5 מליון יחידות לכדי כ-150 מליון יחידות, בין 2017 ל-2021. החברה צופה שמה שיניע את המכירות של השעונים החכמים זו תוספת תכונות והוספת אפליקציות, שיכולות לרוץ בשעון עצמו. מי שתוביל את השוק הזה היא אפל (Apple) עם השעון שלה, והיא צופה צמיחה במכירות מכ-31.6 מליון יחידות כיום עד כדי 71.5 מליון יחידות ב-2021.

IDC התייחסה בניתוח השוק שלה גם לתחום יחסית חדש, והוא אזניות ורכיבים חכמים אחרים דומים, אך לא כולל דיבוריות סטנדרטיות, אלא התקנים שמוסיפים יכולות ותכונות מיוחדות, כמו מעקב כושר או יכולות מציאות רבודה. להערכתה, מגזר השוק הזה, שנחשב כיום לזעיר יחסית, יצמח בקצב של כ-58% בשנה, עד כמות של כ-11 מיליון בסוף התקופה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים