אילו אתגרים יעמדו בפני יצרני הטכנולוגיות ב-2018?

השנה הקרובה לא צפויה להתאפיין במהפכות גדולות, אלא בהגעה לבגרות של טכנולוגיות שנמצאות אתנו כבר זמן מה ● הדבר מציב אתגר לא קטן ליצרניות, שיצטרכו לספק את הביקוש

האם ארגונים יקבלו על עצמם את האתגרים? או שאולי לא תהיה להם ברירה? אילוסטרציה: Sam2172, BigStock

הקצב הבלתי פוסק של השינויים הטכנולוגיים משפיע על ציפיות הצרכנים, שדורשים למלא את דרישותיהם בקצב מהיר יותר מאי פעם. הדבר הופך למורכבים יותר את חייהם של יצרני הטכנולוגיה, כמו גם את חייהם של אלה שעוסקים בתחזיות. כל תחזית על טכנולוגיה מכילה מרכיב גדול ביותר של סיכון שמא לא תתממש.

ובכל זאת, תעשיית התחזיות מהווה שיקול מרכזי אצל מקבלי ההחלטות בארגונים, ובפרט בקרב יצרני הפתרונות, עד כדי כך שלפעמים, תחזית של אחת מחברות המחקר מהווה "תעודת ביטוח" עבור הדירקטור שמצביע בעד. זאת, מאחר שבמקרים כאלה הוא תמיד יוכל לומר שההחלטה התקבלה על פי מחקרים של חברות מוכרות אבל השוק התנהג אחרת.

מחדשנות מסקרנת לדבר שבשגרה

אחד העורכים של IDG, מנמ"ר בעצמו, פרסם כמה הערכות שלדעתו יתממשו בשנה הקרובה, שתהיה שנת החדשנות. אלא שלפני כן הוא הגדיר מהי חדשנות ואת המניע הראשי לה – הכוח של המשתמשים לקבל שירות מהיר וטוב יותר באמצעים הדיגיטליים.

לדבריו, המניע הזה יאיץ בחברות הטכנולוגיות מהלכי פיתוח כדי לייצר פתרונות בתחומים שכבר דיברנו עליהם השנה. בין היתר, מדובר בתוכנה שמקיפה את כל מחזור החיים של המוצר, באינטרנט של הדברים ובבינה מלאכותית. התחומים האלה יעברו בשנה הבאה מחדשנות מסקרנת, שמאומצת על ידי חדשנים חלוצים, לטכנולוגיות שישמשו בשגרה בארגונים ובחברות למיניהם.

הטכנולוגיות החדשניות יהיו חלק מפס הייצור

האינטרנט של הדברים ושאר הטכנולוגיות החדשניות יהיו ב-2018 חלק בלתי נפרד מפס הייצור של ארגונים רבים. המנמ"רים שרוצים להיות מובילי חדשנות ימצאו פתרונות לשלב אותם במערך ה-IT שלהם. זו השנה שבה אפשר יהיה לממש את מה שנראה דמיוני: אם כיום תשתיות IT קורסות מרוב רכיבים שמחוברים אליהן, לא מסוגלות לספק את מה שמצופה מהן וחשופות לירידה חמורה ברמת האבטחה, בשנה הקרובה ייכנסו ביתר שאת הרובוטים, או אפליקציות של בוטים, מערכות שיודעות לחבר ממשק מכונה ואדם בשפה אוניברסלית ואוטומציה של תהליכים.

ב-2018, מנמ"רים יבינו שיש גבול גם ליכולת להעמיס על הרשת שלהם, למרות טרנדי האג'יליות וה-וריטואליזציה, שיצרני מערכות אלה שטפו לנו בשנים האחרונות את המוח עד כמה הם טובים ונחוצים. הפתרון שהספקים מציעים לכך, ויציעו עוד יותר בשנה הבאה עלינו לטובה, הוא בדיקת אופציות הענן, על היתרונות והחסרונות שלהן.

לשתף פעולה טוב יותר – בעזרת הטכנולוגיה

בנוסף, התרבות הארגונית תשתנה, בין היתר כתוצאה של התגברות איומי הסייבר. כך, לפני כל פרויקט פיתוח, יישום או הטמעה, כלל בעלי התפקידים הרלוונטיים – מפתחים, מנהלי אבטחה, נציגי משתמשים, מנהלים ועוד – ידברו ביניהם באופן שוטף, כחלק משגרה יומית ולא רק לעתים רחוקות. המציאות תביא אותם לשם. אלה וגם אלה יעשו שימוש נרחב במערכות של אנליטיקה, שיסייעו להיערך טוב יותר לקראת הבאות.

ככלל, בשנה הקרובה נראה טכנולוגיות שיספקו לעובדים יכולת לשתף פעולה טוב יותר. בעידן שבו העובדים כבר מצפים לגישה חלקה למידע על לוח שנה, מסמכים משותפים ותזמון שיחות בכל הפלטפורמות, המיקוד יהיה לספק חוויית משתמש עקבית מרובת ערוצים, שתוביל לשיפור הפרודוקטיביות. תאפשר זאת המשך ההתפשטות של כלים ארגוניים שיאפשרו שיתופי פעולה ויהיו זמינים בכל מיני צורות – החל מהודעות מידיות ועד לשיחות ועידה בווידיאו.

בסיכומו של דבר ניתן לומר ש-2018 לא תהיה שנה שנראה בה מהפכה טכנולוגית מן היסוד. במקום זאת, טכנולוגיות ומושגים שאתנו כבר זמן מה יגיעו לבגרות וימצו עוד יותר את הפוטנציאל הטמון בהם. בינה מלאכותית, סייבר, מכוניות אוטונומיות ואינטרנט של הדברים יככבו עוד יותר באמצעי התקשורת וידובר עליהם עוד יותר בחדרי הדיונים של הנהלות הארגונים. מדובר באתגר ליצרני הפתרונות, לחברות האינטגרציה ולמשווקים, שבעוד כמה ימים יגיעו לקו הגמר של מכירות השנה והרבעון הרביעי, ומיד יסתערו על השנה הבאה ועל הרבעון הראשון שלה. יש למה לחכות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים