WattUp – לטעון את הנייד בלי כל חיבור לחשמל

הפיתוח המתקדם של חברת אנרגוס הופך אנרגיה חשמלית לגלי רדיו ממוקדים, שנקלטים ברכיב המוטמע במכשיר תומך, והוא ממיר אותם בחזרה לאנרגיה חשמלית המאפשרת לטעון את הסוללה הפנימית, בלי כל צורך בחיבור למקור חשמל ● מתי נראה אותו על המדפים?

עידן שבו הסוללה לא נגמרת. צילום: BigStock

טעינה אלחוטית אמיתית, ללא מגע בכלל בין המטען למכשיר המוטען, נראית כעת קרובה מתמיד.

ועדת התקשורת האמריקנית (FCC) נתנה אישור למוצר של חברת אנרגוס (Energous), שאמור לעשות בדיוק את זה – לאפשר הטענה מרחוק, ללא חיווט, של מכשירים שונים, כולל טלפונים.

נכון להיום טעינה אלחוטית דורשת הנחת המכשיר על משטח מיוחד, גם אם אין צורך בחיבור כבל הטענה ואילו WattUp, המוצר אותו התחילה אנרגוס לפתח כבר ב-2015, אינו זקוק לכל מגע.

לפי החברה, WattUp הופך אנרגיה חשמלית לגלי רדיו ממוקדים, שנקלטים ברכיב המוטמע במכשיר הדורש הטענה, ותומך בטכנולוגיית WattUp בעצמו, והוא ממיר אותם בחזרה לאנרגיה חשמלית המאפשרת לטעון את הסוללה הפנימית שלו.

בדומה לשימוש ב-WiFi כיום, המערכת שמסביב ל-WattUp תעבוד בתקן שיאפשר לחבר בין מכשירי הטענה ומכשירים נטענים ללא תלות ביצרן, וכולל לכמה מכשירים במקביל.

"טעינה נקייה מכבלים ובלתי קשורה, כגון טעינת רצועת ספורט חכמה אפילו בזמן שלובשים אותה, זה בדיוק מה שהצרכנים מחכים לו. אנחנו עכשיו ממוקמים לקראת העברת הלקוחות הצרכניים, מוצרי האינטרנט של הדברים (IoT) והבית החכם לשימוש בטכנולוגיה הזו בקצב מואץ", אמר נשיא ומנכ"ל החברה, סטפן ריזוואן.

החברה תציג את הטכנולוגיה בכנס CES 2018, שייערך בחודש הבא בלאס וגאס, אך עם זאת עדיין טרם הציגה מוצרים ספציפיים המשתמשים בטכנולוגיה שלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים