קר לכם? אל תורידו תכנים פיראטיים!

ספקית אינטרנט אמריקנית הזהירה את לקוחותיה: עיסוק בטורנטים עלול לפגוע בחימום הבית שלכם ● כוונת החברה הייתה להתריע בפני המשתמשים - אם תורידו תכנים באופן פיראטי אתם עלולים להיות מנותקים משלל שירותים שכרוכים בחיבור לאינטרנט

הורדת תוכן פיראטי? חימום הבית מרחוק יבוטל. אילוסטרציה: BigStock

אנחנו נוהגים לחשוב כי הדבר הגרוע ביותר שקורה למי שנתפס מוריד את "משחקי הכס" באופן בלתי חוקי הוא קבלת מכתב מנוסח היטב בדואר, או איום מעורפל בדבר פעולה משפטית עתידית. אבל אחת מספקיות שירותי האינטרנט האמריקניות הרחיקה לכת בסנקציות שבהן היא מנופפת בפני לקוחותיה. החברה חליטה לתאר בפני משתמשיה בפירוט ספציפי תופעה נוספת שעלולה להתלוות לפעילות הפיראטית – בעיות שליטה מרחוק בחימום הבית, למשל. משהו שאכן נשמע מאיים בדיוק באמצע החורף הקר.

הספקית ארמסטרונג זום (Armstrong Zoom), אשר לה כמיליון לקוחות בצפון-מזרח ארה"ב, שלחה מכתב למנויים שלה החושדים בפעילות פיראטית שנוגעת בהורדת תכני טלוויזיה או סרטים. המכתב מציין אמנם את האיום הרגיל של השעיית החשבון, אבל הוא גם מפרט באופן חריג למדי בדיוק איך העיסוק בטורנטים עלול למנוע מהמשתמשים למשל את חימום הבית שלהם.

"בהתאם לתנאים ולהגבלות של מדיניות הפרת זכויות היוצרים של ארמסטרונג והחוק הפדרלי, אנא שימו לב שאם ארמסטרונג תקבל הודעות נוספות על הפרה הקשורה לשירות האינטרנט זום שלכם, ארמסטרונג תסיר אתכם מרמת שירות האינטרנט הנוכחית ותמקם אתכם ברמת השירות הנמוכה ביותר", כך הסבירה החברה במכתב. "אנא שימו לב כי הדבר יכול להשפיע על שירותים אחרים, אשר ייתכן שיהיו מחובר לשירות האינטרנט שלכם, כגון היכולת לשלוט בחימום הביתי מרחוק או בשירותי ניטור וידיאו".

האזהרה אגב היא אמיתית – הפעולה של החברה והכנסת המשתמשים לרשימה שכזו ימנעו משירותי החימום החכמים או ממערכות אבטחת הבית לעבוד כמו שצריך. אבל העובדה שארמסטרונג יודעת את ההשלכות, והיא עדיין מוכנה לסגור את החיבור לאינטרנט ואת האפשרויות שנלוות לו בעבור לקוחותיה ללא הליך תקין וראוי, מעוררת תחושה מאוד לא נעימה שלא לומר מטרידה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים