מה נלמד ואיפה ניפגש ב-2018?

ערים חכמות, בינה מלאכותית, צ'טבוטים, סייבר וחינוך הם בין הנושאים שבהם יעסקו השנה הכנסים והוועידות של אנשים ומחשבים ● יש למה לחכות

2018 - עוד שנה של כנסים ו-ועידות. צילום אילוסטרציה: קאסטו, BigStock

גם ב-2018, זירת הכנסים, הוועידות ומפגשים מקצועיים תמשיך להיות חלק בלתי נפרד מהפעילות השוטפת של ענף ה-IT וההיי-טק בישראל. הצצה בלוח האירועים והכנסים של אנשים ומחשבים מאפשרת להעריך מהם הנושאים החמים שיהיו על סדר היום המקצועי בענף, ואיפה ומתי תוכלו לפגוש את העמיתים שלכם, הלקוחות ואולי את מי שתעבדו אצלו בשנה הקרובה. זאת, בנוסף לאירועים ממוקדים שהחברות הפעילות בענף מארגנות ללקוחות שלהן, יחד עם אנשים ומחשבים.

הערים החכמות ימשיכו להעסיק אותנו גם השנה, וכנראה שבעוצמה רבה יותר, לאור העובדה שבסוף שנה זו ייערכו הבחירות לרשויות המקומיות. כנס Smart City, שייערך בדיוק בעוד שבוע – ב-8 בינואר, בשיתוף עם פורום מנהלי המחשוב בשלטון המקומי, יפגיש על במה אחת את מרבית בעלי התפקידים שעוסקים בחזון העיר החכמה – החל מהמנמ"רים, דרך מנהלי המחלקות ושבעה מנהלים בכירים של רשויות מקומיות, שישתתפו בפאנל מרכזי בפתיחת הכנס. בפברואר יקיים השלטון המקומי את הכנס הארצי השנתי שלו, שיתייחס גם הוא לנושא הערים החכמות, ובסוף מרץ ירדו המנמ"רים ברשויות המקומיות לאילת, להשתלמות השנתית שלהם.

נושא חם אחר, שתפס תאוצה בשנה שהסתיימה אתמול (א') ושהעיסוק בו יתעצם עוד יותר בשנה הנוכחית, הוא הבינה המלאכותית. ב-20 בינואר נקיים את הכנס השנתי הבינלאומי לנושא זה, ויידונו בו ההיבטים השונים של התחום החם, שבעבר היה נחלת מפתחים ומדענים בתחום המחשוב וכיום הופך לנחלת הכלל.

צ'טבוטים, סייבר וחינוך

בשנתיים האחרונות החלו לדבר על הרובוטים והצ'טבוטים שמשתלבים בעולם העבודה. הכנס שערכנו בנושא בשנה שעברה זכה להצלחה אדירה, מה שהוכיח שזה נושא חם. השנה ייערך כנס נוסף, שבו יובאו דוגמאות מעשיות היכן הצ'טבוטים כבר קיימים ומדוע הם לא מסכנים מקום עבודה כלשהו של אף עובד, כפי שהיו כאלה שניסו לתאר, לצרכי פרסום ויחסי ציבור.

אבטחה וסייבר נמצאים כל הזמן על השולחן, והתחזיות צופות כי יתפתחו וישתכללו ב-2018. בסוף חודש זה יתכנסו כמה מאות מנהלים מהמגזר הביטחוני לכנס ביערות הכרמל, כדי לשמוע ולפגוש בכירים בתקשוב של צה"ל ולדבר על המגמות בתחום זה. אין ספק שהתקשוב ממשיך לצבור תאוצה ואם בעבר הטענה הייתה שהוא יהווה את שדה הקרב העתידי, הרי שכיום זו עובדה, שלא לומר הנחת עבודה, שהצבא מתכנן את מהלכיו על פיה.

הכנס המסורתי לתקשוב בחינוך, שנערך בשיתוף קרן אתנה, יעסוק השנה בבית הספר העתידי. הדעה הרווחת היא שבתי הספר אינם תואמים את רוח התקופה. הכנס יעסוק בהיבטים השונים של החינוך העתידי וישתתפו בו מרצים בכירים מכמה מדינות בעולם, ביניהן סין. לצדו ייערך כנס בנושא מולטימדיה, שמציג את העתיד בתחום של ניהול חדרי ישיבות, ועידות וידיאו ואמצעים אחרים, שמהווים כיום כלי מרכזי בניהול ותפעול חברות וארגונים.

גם השנה נמשיך במסורת בת 13 שנים, שבמסגרתה מעודדת קבוצת אנשים ומחשבים את המצוינות – שהיא המנוע העיקרי לחדשנות שכה רבים מדברים עליה. בפברואר נכתיר את המנמ"רים המצטיינים של השנה, שייבחרו על ידי ועדה בראשותו של פרופ' גדי אריאב, שכוללת צוות שופטים בלתי תלוי. בתחילת מרץ יעלו ויבואו בזה אחר זה עשרות נציגי הארגונים שיעלו לשלב הגמר של תחרות מצטייני המחשוב IT Awards. הם ייבחרו מתוך מספר שיא של פרויקטים שהוגש השנה לתחרות, המתקרב ל-300!

יש עוד כנסים ו-ועידות שיתפרסמו ולכן מומלץ כל השנה להציץ ולעקוב אחרי לוח האירועים, להירשם בזמן, לפגוש את העמיתים וללמוד את הדבר הבא, שיכול להיות הבידול התחרותי או המקצועי של כל אחד מכם.

גם בשנה הזו נמשיך ללוות את האירועים בענף באמצעות הפורטל, הניוזלטר היומי ויתר כלי המדיה החזקים של אנשים ומחשבים. שתהיה לכולנו שנת כנסים פורייה ובעיקר בריאות.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. איריס מעברי

    שאלה ...איך כנס erp בלי פריוריטי? מוזר....

אירועים קרובים