אז מי הוא ההאקר המכונה "הנסיך הניגרי"?

האיש שכינה עצמו Nigerian Prince ושעומד מאחורי תרמית העוקץ הניגרי - שכללה מיילים שהביאו אנשים לבצע תשלומים שקריים שונים או לספק את פרטי הבנק שלהם לשווא - הוא בעצם אמריקני בן 67 מניו אורלינס

הפישרים לא נחים. אילוסטרציה: weerapat/BigStock

גבר אמריקני בן 67 נעצר על ידי משטרת ניו אורלינס, לאחר שנחשד שסייע לעקיצתם של רבים ששילמו אלפי דולרים לו ולשותפיו בתרמית הידועה בכינויה "הנסיך הניגרי" (Nigerian prince).

לחובתו של מייקל ניאו, שמתגורר בסליידל, הממוקמת 50 קילומטרים צפונית לניו אורלינס שבארה"ב, נרשמו לא פחות מ-269 הונאות אונליין ומקרה אחד של הלבנת הון, כך דיווחה הפרקליטות של ניו אורלינס.

הונאה ההתחזות של ניאו כללה משלוח הודעות דוא"ל שהגיעו כביכול מטעם פקיד ניגרי שטען כי הנמען הוא מי שזכה בכספי צוואה וירש כמיליון דולר. כחלק מ"התעלול" מתבקש הקורבן שמקבל את המכתב המרגש לשלוח מידע אישי שישמש לפדיון הכספים.

"רוב האנשים צוחקים למחשבה על נפילה להונאה שכזו, אבל גורמי אכיפת החוק מדווחים על הפסדים שנתיים של מיליוני דולרים לתכניות האלה", נכתב בדו"ח המשטרתי.

זכייה בירושה או פנייה מאנשי מלוכה ניגריים

מה שמכונה "הונאה ניגרית 419" אינו המצאה בלעדית של ניאו וחבריו – מקרים בסגנון נחשפו לראשונה בראשית שנות התשעים והתגלו עד כה בעשרות מדינות בעולם. מכיוון שמקור השיטה בניגריה, הכינוי שרשויות אכיפת החוק העולמיות בחרו בעבורה היא "העוקץ הניגרי" ואילו הספרות 419 מייצגות את מספר סעיף העבירה הפלילית על פי החקיקה הניגרית.

הסיבה לכינוי "נסיך ניגרי" היא שבהרבה פעמים כללו פניות הונאה דומות מכתבים החתומים על ידי נסיך ניגרי אלמוני או בני משפחת מלוכה ניגריים אחרים. על פי הדיווחים גם במקרה דנן, ניאו, שהשתתף לכאורה במאות ההונאות הדומות, שיתף פעולה עם גורמים נוספים בניגריה.

החקירה נמשכת, והיא עשויה להימשך זמן מה, מכיוון שמרבית השותפים לפשעים אלה חיים מחוץ לארה"ב, כך על פי הרשויות. מפקד המשטרה של סליידל, רנדי פנדל, הסביר למשתמשים תמימים ש"לעולם אל תמסרו מידע אישי בטלפון או באמצעות דואר אלקטרוני, המחאות במזומן לאחרים או סכומי כסף גדולים למישהו שאינכם מכירים. ב-99.9% מהזמן – זו תרמית. אם זה נשמע טוב מכדי להיות אמיתי – זה כנראה אכן כך".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים