השבוע במדור: שלוש אפליקציות

יצירת תזכורות מאפליקציות בנייד, ניהול חכם של המוזיקה שקיימת על הסמארטפון שלכם, או אולי כפתור קיצור דרך בסגנון זה שקיים ב-iPhone X? ואפשר גם את כולן

אפליקציות לנייד. אילוסטרציה: BigStock

הנה עוד אחד מהשבועות הללו שבהם במקום להיכנס למעמקים של אפליקציה אחת, לחדור לה עד הקרביים בכדי לגלות בקיומה היא עושה ולמה, תלמדו להכיר שלוש אפליקציות קטנות יותר, ייעודיות יותר. הן לא יהפכו אתכם ליצירתיים יותר. הן לא יהפכו אתכם לפרודוקטיביים יותר, כנראה, אבל הן כן יוכלו לעזור לכם בחלק מהדברים שאתם עושים ביום יום. כלומר, אם הטלפון שלכם מריץ את מערכת ההפעלה של גוגל (Google).

Remindee – ליצור תזכורות כמעט מכל אפליקציה

בעצם אני חוזר בי לרגע – האפליקציה הראשונה מבין השלוש שיוצגו היום דווקא כן יכולה לסייע לפרודוקטיביות שלכם, אם תשתמשו בה נכון.

בדיוק כמו שכתוב בכותרת לעיל, מדובר באפליקציה שיכולה להפוך כמעט כל דבר בטלפון שלכם לתזכורת, כלומר אם לדייק, כל דבר שאתם יכולים לבצע לו שיתוף. לאחר התקנת האפליקציה לא קורה לכאורה הרבה. רק כשתגיעו למשהו שתרצו לשתף תראו אותה בעצם בפעולה ראשונה: הצלמית שלה תופיע בין שאר האפליקציות שעמן ניתן לבצע שיתוף, החל בג'ימייל (Gmail) וכלה באינסטגרם (Instagram).

מה אפשר לשתף? ידיעה חדשותית, לדוגמה, שמופיעה ב-Google News; תמונה שמצלמים במצלמה; סרטון שהעבירו לכם בווטסאפ (WhatsApp) – כל דבר שאתם חושבים שראוי להתייחס אליו מאוחר יותר, או שאתם רוצים שיזכיר לכם לעשות משהו. קחו לדוגמה סוכן נדל"ן – רואה שלט למכירה, מצלם, מצרף הערה ובודק אחר כך את הפרטים המלאים במשרד.

לכל פריט כזה אפשר להוסיף תיאור, לקבוע שעת התייחסות, להצמיד הערה ולשמור. את ההערות השמורות מוצאים כשמפעילים כבר את האפליקציה עצמה.

בשורה התחתונה: רעיון נחמד לשימוש.

להורדה לחצו כאן.

Musicolet – שולחת צליל לא מקוון

מודה מראש: נכון, אתם צודקים, גזרת נגני המוזיקה עמוסה, וכל אחד מהם כמעט מתהדר בשלל תכונות וביכולת להזרים מוזיקה משלל תחנות רדיו, וגם בדרך להגניב איזה ערוץ יוטיוב (YouTube) או שניים, לפני שהאפליקציה הרשמית של מוזיקת אתר הווידיאו תהיה זמינה גם לשוק הישראלי.

Musicolet לא מיועדת למי שרוצה הזרמה. היא קיימת בשביל אלו שמחפשים בדיוק את ההפך: לנגן רק שירים ששמורים בזיכרון של הטלפון שלהם, ובשיא הפשטות.

ועם זאת, ולמרות פשטותה היחסית, גם במראה, היא דווקא מציעה את כל מה שאפשר לצפות ממנו מאפליקציית ניהול והשמעת מוזיקה, והיא כוללת גם אפשרות למתג את השירים מחדש, עם שלל נתוני מידע, לבנות כמה רשימות שירים שניתן לעבור ביניהן בקלות, ולאחר מכן גם לבנות תורי השמעה, שניתנים לשמירה וניגון מעבר לרשימות השירים. יש גם אקולייזר שעובד יפה ומדויק. בנוסף, אם הקבצים השמורים גם מכילים את המילים, הן יוצגו כשהשירים יתנגנו.

וכמו שצריך אפשר לשלוט באפליקציה גם אם היא סגורה וברקע, באמצעות ווידג'ט או באמצעות בקרה שמופיעה בתפריט ההודעות, והכל נראה פשוט – ופשוט זה אפילו יפה.

בשורה התחתונה: כשאתם יוצאים להליכה/ריצה, וכשהמכשיר שלכם כבר גם ככה מלא בשירים.
להורדה לחצו כאן.

X Home Bar – להרגיש iPhone X

כשהסקירה על לוח הבקרה החדש של iOS 11 בהתאמה לאנדרואיד עוד טרייה בזיכרון, ואני מקווה שהוא לפחות במקצת קולקטיבי, הנה צצה לה עד אפליקציה שמביאה למכשירים של המתחרה מאפיין ממכשיריה של אפל (Apple), והפעם זהו הפס החדש, שמופיע בקצה התחתון של מכשיר הדגל החדש שלה, iPhone X.

במקור מדובר בתחליף שאפל מספקת למשתמשים לאחר הוויתור על כפתור הבית הפיזי במכשיר שלה, אבל כמובן שבאנדרואיד הוא מספק אפשרויות מעט שונות. הכפתור – שיותר מ-90% מיכולותיו מוצעות בחינם, והשאר רק עבור מי שמשלם כמה שקלים – מאפשר לבצע פעולות מהירות בהחלקה עליו כלפי מעלה, ימינה או שמאלה – ובלחיצה ארוכה כתוספת בגרסה המשולמת. אפשר, לדוגמה, לקבוע שהחלקה מעלה תחזיר ישירות לעמוד הבית הראשי; שהחלקה שמאלה תבצע צילום תמונת מסך; ושהחלקה ימינה תפתח את תפריט הפעולות המהירות. בסך הכל ניתן לבחור מתוך כעשר פעולות זמינות.

מעבר לכך ניתן לקבוע כמה וכרמה משתנים בעבור הכפתור: המיקום היחסי שלו מתחתית המסך, עוביו, אורכו, צבעו ואפילו את רמת השקיפות שלו. כל פעולה כזו שמבצעים בעמוד ההגדרות שלו באה לידי ביטוי באופן מיידי בתצוגה, כך שקל לראות כיצד היא משפיעה.
בשורה התחתונה: חביב עבור מי שמחפש עוד סוג של תפריט קיצור דרך.

להורדה לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים