גולשים לחצו על טוויטר לחסום את טראמפ – החברה התחמקה

מבלי לנקוב בשמו של נשיא ארצות הברית, כתבה החברה בפוסט שפרסמה בבלוג שלה: "אנחנו בודקים טוויטים של מנהיגים בהקשר הפוליטי המגדיר אותם ואוכפים את הכללים שלנו בהתאם"

מה שבטוח, היה אינטנסיבי - ומעניין. נשיא ארצות הברית, עוד מעט לשעבר - דונלד טראמפ. צילום: BigStock

לאורך ההיסטוריה הלא קצרה של ציוציו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, נשמעה לא אחת קריאה של משתמשים אחרים בטוויטר (Twitter), כמו גם מאמצעי תקשורת, שפנו שוב ושוב לרשת החברתית בבקשה לחסום את חשבון הנשיא. הצהרה חדשה מטעם הרשת החברתית הבהירה שזה לא עומד לקרות בקרוב.

טראמפ, כידוע, מרבה לצייץ – ולעתים באופן פרובוקטיבי במיוחד. כך, למשל, תקף הנשיא את מייסד אמזון (Amazon) והאיש העשיר בעולם, ג'ף בזוס, ואת הוושינגטון פוסט (Washington Post) שבבעלותו, והאשים את שני הגופים בכך שהם לא משלמים "מסי אינטרנט" (Internet taxes). זאת, מבלי להסביר למה הכוונה במינוח המסוים, שלא מוכר לאיש.

ציוצים עם ערך חדשותי שהעולם צריך להכיר

טוויטר הגיבה בעבר על תלונות על החשבון של טראמפ ומסרה כי לטוויטים של משתמשים מסוימים יש ערך "חדשותי", וזה מה שהופך אותם לכאלה שחשוב להשאיר באינטרנט – כך שהם יגיעו לתפוצה ברשת הגלובלית. ההצהרה שהוציאה החברה בסוף השבוע הרחיבה את הרעיון, אבל כותביה דאגו שלא להזכיר בה את שמו המפורש של הנשיא האמריקני.

בפוסט שמבהיר את עמדת החברה נכתב כי "היו הרבה דיונים על דמויות פוליטיות ומנהיגים עולמיים בטוויטר, ואנחנו רוצים לשתף את עמדתנו. טוויטר כאן כדי לשרת ולעזור לקדם את השיח הגלובלי, הציבורי. מנהיגים נבחרים בעולם ממלאים תפקיד קריטי בשיח זה, בגלל השפעתם הרבה על החברה שלנו. חסימת מנהיג עולמי מטוויטר, או הסרת הטוויטים השנויים במחלוקת שלו, תסתיר מידע חשוב שאנשים צריכים להיות מסוגלים לראות ולדון בו. זה לא ישתיק את המנהיג המסוים, אבל זה בהחלט יעכב דיון הכרחי סביב הדברים שלו ומעשיו".

על פי החברה, "אנחנו בודקים טוויטים של מנהיגים בהקשר הפוליטי המגדיר אותם ואוכפים את הכללים שלנו בהתאם. אין חשבון של אדם אחד ספציפי שמניע צמיחה של טוויטר או משפיע על החלטות אלה. אנחנו עובדים קשה בכדי להישאר לא מוטים, כשהאינטרס הציבורי עומד לנגד עינינו. אנחנו פועלים כדי להפוך את טוויטר למקום הטוב ביותר לראות ולדון בחופשיות בכל מה שחשוב ומאמינים שזוהי הדרך הטובה ביותר לעזור לחברה שלנו להתקדם".

מיהו מנהיג? מהי אלימות?

כל זה נשמע הגיוני וחשוב, אבל לא תמיד נוהגת החברה בקוהרנטיות בהתנהלותה זו. הניסיון של טוויטר להתמודד עם תכנים פוליטיים ולהגדיר מתי ואיך תוכן שכזה נחשב למעשה לדיבור אלים מייצר אצלה תהליך ארוך, מסורבל ולעתים קרובות כושל.

בחודש שעבר הציגה טוויטר מדיניות חדשה, שמחריגות ספציפית קבוצות "צבאיות או ממשלתיות" ממדיניותה, שבמסגרתה היא סוגרת חשבונות "המשתמשים או מקדמים אלימות נגד אזרחים בכדי לקדם את המטרות שלהם".

אלא שגם אחרי ההבהרות האחרונות של טוויטר נותרו שאלות לגבי האופן שבו היא מגדירה דמויות פוליטיות או אלימות. כך, למשל, בנובמבר האחרון סירבה החברה להסיר ריטוויטים של סרטונים שטראמפ הציג, ששותפו במקור על ידי ג'יידה פרנסן, סגן ראש Britain First – קבוצת ימין קיצונית בריטית. בתחילה סירבה טוויטר להסיר את הסרטונים מחשבונו של טראמפ כי הם ראויים לפרסום חדשותי, ולאחר מכן הבהירה שהם לא מפרים את מדיניותה. אלא שבדצמבר החליטה טוויטר למחוק את חשבונו של פרנסן, ככל הנראה כחלק ממאבקה כנגד קבוצות קיצוניות אלימות. כשחשבונו של פרנסן נמחק, נעלמו הסרטונים גם מחשבונו של טראמפ.

כמו כן, לא ברור בוודאות אם ייתכן מקרה שבו טוויטר תחליט להסיר הודעות או חשבון של מנהיג עולמי והחברה, שהתבקשה לתשובות יותר ספציפיות לכך, סירבה לפרט מעבר למה שנכתב בפוסט.

יצוין שבאוגוסט השנה כתב הנשיא האמריקני בחשבון הטוויטר שלו, בתגובה לתרעומת נגד השימוש שהוא עושה ברשת החברתית המצייצת, כי "רק תקשורת הפייק ניוז והאויבים של טראמפ רוצים שאפסיק להשתמש במדיה החברתית". הוא הבטיח שאינו מתכוון לשמוע לקריאות שמבקשות ממנו להפסיק לצייץ כל כך הרבה וקבע ש-"טוויטר היא הדרך היחידה שלי להוציא את האמת לאור".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים