סמסונג הכריזה על Exynos 9810 – מערכת על-שבב חדשה

המערכת תשובץ במכשירי הדגל הבאים של החברה מסדרת ה-Galaxy S וה-Galaxy Note כאחד

סמסונג. צילום אילוסטרציה: BigStock

סמסונג (Samsung) הכריזה על מערכת העל-שבב המובילה החדשה שלה. מדובר ב-Exynos 9810, והיא תשובץ במכשירי הדגל הבאים של החברה מסדרת ה-Galaxy S וה-Galaxy Note כאחד.

המערכת משובצת על הדור השני של הייצור בליטוגרפיה של 10 ננו-מטר של החברה, והיא מציעה מספר אלמנטים חדשים ומשופרים שיציעו רמה חדשה של ביצועים למכשירי החברה, כשסמסונג טוענת לשיפור של כ-100% בביצועים של ליבת עיבוד אחת, ולשיפור של כ-40% בביצועים בבדיקות של עבודה בריבוי ליבות – וזאת בהשוואה למערכת המובילה דור אחד אחורה.

כמו כל מערכת בסדרת Exynos 9, גם ה-9810 מבוסס על שתי קבוצות של ארבע ליבות עיבוד, אחת איטית יותר המיועדת לעבודה השוטפת, והשנייה שמצטרפת לעבודה בעומסים גבוהים, כולל ובמיוחד ביישומים שדורשים יכולת גרפית גבוהה. אבל הפעם, המהירות המירבית של הליבות הללו כבר יכולה להגיע ל-2.9 ג'יגה-הרץ, וזו קפיצת מדרגה שכבר מקרבת את המעבדים של הטלפונים למהירויות של מחשבים אישיים, במיוחד ניידים.

אבל Exynos 9810 מציעה קצת יותר מאשר מהירות עבודה וביצועים כוללים. כצפוי, סמסונג שילבה במערכת אלמנטים שמספקים יכולת מחשוב עצבית שמטרתה לעזור למכשירים לזהות פריטים ושאר חפצים באופן אוטומטי, לאתר במהירות תמונות בתהליך מבוסס לימוד מכונה, וכן לאפשר זיהוי פנים בדרך תלת-מימדית שתשפר את ביצועי האבטחה של המכשיר. בנוסף שולב שבב אבטחה ייעודי בו יישמרו נתונים קריטיים, החל בטביעת אצבע וכלה בתצלום קשתית עין.

עוד אלמנט בולט במערכת הדגל החדשה של סמסונג, הוא המודם שהיא שילבה. מדובר במודם ראשון שתומך במהירות מירבית, בהורדה, של 1.2 ג'יגה-ביט/לשנייה. בהעלאה הקצב יורד ל-200 מגה-ביט/לשנייה. מעבר לכך משולב במודם קישוריות LTE שיכולה לצבור אותות מ-6 ספקים בו זמנית, לעבוד בקטגוריה 18. כמו כן הוא תומך ב-MIMO 4×4.

לפי החברה Exynos 9810 כבר מופק בייצור סדרתי, והיא תציג אותו לראווה ב-CES 2018.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים