ממשלת סין חוקרת: מה פשר העלייה המשמעותית במחירי הזכרונות?

"שמנו לב לעליית המחירים ואנחנו נשים לב לבעיות עתידיות שיכולות להיגרם בגין 'קביעת מחירים' בשוק הזה", כך צוטט שו שיניו, פקיד בכיר במשרד הפיקוח על המחירים, המשויך לוועדת הרפורמה והפיתוח הלאומי בממשלה הסינית

חוסר עולמי בהם. שבבי מחשב. אילוסטרציה: NorGal/BigStock

אחת התופעות הבולטות ב-2017 מאחורי הקלעים של שוק המחשוב, שבאה לידי ביטוי בשרשרת הייצור, הייתה עלייה גדולה של מחירי הזיכרונות – RAM במחשבים ו-NAND בטלפונים חכמים ובכונני SSD בעיקר.

המחשבה הייתה שמדובר בקפיצה גדולה קדימה בכמויות הזיכרון הבסיסיות שמציעים כיום המכשירים הממוחשבים, במיוחד בהיבט של האחסון, אבל הממשלה הסינית חושדת שייתכן ומדובר ביצירת ביקושים עם חסרים מלאכותיים שנוהלה באופן לא חוקי.

"שמנו לב לעליית המחירים ואנחנו נשים לב לבעיות עתידיות שיכולות להיגרם בגין 'קביעת מחירים' בשוק הזה", כך צוטט שו שיניו, פקיד בכיר במשרד הפיקוח על המחירים המשויך לוועדת הרפורמה והפיתוח הלאומי בממשלה הסינית.

אין כוונה מוגדרת לפתוח בחקירה רשמית

לפי דיווחים, הסיבה העיקרית לפתיחת הבדיקות הראשוניות היא תלונות של יצרניות הטלפונים, שרובן המכריע, כמובן, סיניות.

לטענת חברים אחרים בוועדה, כבר נוהלו מספר שיחות עם נציגי סמסונג (Samsung) שהיא כיום היצרנית המובילה בעולם של שבבי זיכרון המיועדים לאחסון, אם כי כרגע אין כוונה מוגדרת לפתוח בחקירה רשמית כנגד נוהלי קביעת המחירים של החברה.

במקביל, ובמקרה או שלא, חברות ניתוח שוק שעוקבות אחר מחירי הזיכרונות, כדוגמת DRAMeXchange, צופות דווקא בתקופה הקרובה לירידה במחירי ה-NAND עקב ירידה בביקושים שאמורה להגיע עד 15% ברבעון הראשון של 2018.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים