אובר מנסה להשתפר: ממנה בפעם הראשונה מנהלת גיוון והכלה

בו יאנג לי תטמיע ותיישם את אסטרטגיות הגיוון וההכלה של החברה, כולל גיוס עובדים והדרכות ● המינוי הוא תולדה של דו"ח שהזמינה החברה, במטרה לנסות לתקן את המוניטין הרעוע שלה בנוגע ליחס לנשים שעובדות בה - ובכלל

אובר. צילום אילוסטרציה: Pe3check, BigStock

האם אובר (Uber) מפיקה לקחים מהתלונות על יחס גרוע לנשים שעובדות אצלה? החברה שכרה לשורותיה את מנהלת הגיוון וההכלה (D&I) הראשונה שלה – כך דיווח Recode. אובר מקווה שהמנהלת החדשה תהווה תוספת חיונית בתקופה שבה היא מנסה לשכנע את הציבור שהיא מתקדמת ומתקנת את דרכיה.

המנהלת שאותה שכרה אובר היא בו יאנג לי, ששימשה בתפקיד דומה בחברת הביטוח והשירותים Marsh&McLennan. היא תיכנס לתפקיד החדש שלה בסוף מרץ.

פאולר חשפה – לי מגיעה לתקן

ענקית התחבורה השיתופית מנסה באופן נואש לתקן את הדימוי הציבורי שלה, לאחר שבשנה שעברה שיתפה מהנדסת לשעבר בחברה, סוזן פאולר, את העולם בפרטים המקוממים על הדרך שבה אובר מתייחסת לעובדות שלה. הפרסום עורר סדרת גילויים שהגיעו לשיאם עם פרישתו של מייסד ומנכ"ל החברה, טראוויס קלאניק, שהואשם בניהול כושל.

עקב חשיפותיה של פאולר אודות תרבות של הטרדה מינית והתנהלות שוביניסטית בחברה, והמשבר הניהולי שפקד את אובר לאחריהן, כמו גם בשל הביקורת הציבורית הקשה שהופנתה כלפיה, שכרה הענקית את התובע הכללי לשעבר של ארצות הברית, אריק הולדר, בכדי לחקור את תרבות החברה.

בדו"ח בן 13 העמודים שפרסם כלל הולדר 47 המלצות לשיפור החברה, כולל העלאת מעמדו של ראש תחום הגיוון בה, ברנרד קולמן, ודיווח שלו ישירות למנכ"ל החדש, דרה קוסרשאהי, שנכנס לנעליו של קלאניק בשלהי אוגוסט האחרון, או למנהל התפעול הראשי, בארני הרפורד.

דו"ח הגיוון חשף צורך אקוטי בשינוי

כעת, עם המינוי, תדווח לי למנהל משאבי האנוש הראשי של ענקית התחבורה השיתופית, ליאן הורנסי, וקולמן ידווח ל-לי. דובר אובר אמר שהחברה תעריך מחדש בשלב מאוחר יותר האם מנהלת הגיוון וההכלה החדשה צריכה לדווח ישירות למנכ"ל.

בתפקידה החדש תטמיע ותיישם לי את אסטרטגיות הגיוון וההכלה של החברה, כולל גיוס עובדים, הדרכות וניהול קשרי גומלין עם מקבלי תגמולי קרן הגיוון של אובר, בהיקף של שלושה מיליון דולר, נמסר מאובר.

"כשהתראיינתי לתפקיד זה, היה ברור מאוד שאובר לוקחת את השינוי התרבותי ברצינות ובאמת רוצה ליצור תרבות שבה כל אדם מרגיש גאווה ונשמע", אמרה לי. "יש עוד הרבה עבודה לעשות, ואני נרגשת להביא את הניסיון שלי אל השולחן לפתרון אתגר קשיי הגיוון וההכלה, בשיתוף עם עובדי אובר".

אובר הוכיחה את הצורך שלה במנהל/ת גיוון והכלה דומיננטי/ת כאשר פרסמה את דו"ח הגיוון הראשון שלה בחודש מרץ – מהלך שנועד לאפשר יותר שקיפות לציבור. מהנתונים עולה כי 64% מעובדיה הם גברים ו-50% – לבנים. איוש משרות הטכנולוגיה בחברה אף פחות מכיל: 85% מהמועסקים בהן הם גברים ו-94% – לבנים או אסיאתיים. עבור אובר, שכירת קצינת גיוון והכלה היא, לפחות על פניו, צעד נכון בכיוון הרצוי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים