יוצר לינוקס: "תיקוני פרצות האבטחה של אינטל – זבל מוחלט"

לינוס טורבאלדס, מפתח המערכת, התייחס לתיקונים ששחררה אינטל לפרצות האבטחה החמורות שהתגלו באחרונה במעבדי אינטל, וכינה אותם "טירוף" ● החברה: "אנחנו לוקחים את המשוב מהתעשייה ברצינות"

פייר? מאוכזב. לינוס טורבאלדס, מפתח הלינוקס. צילום: krd, מתוך ויקיפדיה

הניסיונות של אינטל (Intel) לתקן את פרצות האבטחה שנתגלו במעבדים שלה מעוררים הדים בתעשייה, בהם מצד לינוס טורבאלדס, מפתח הלינוקס (Linux), שפוסל אותם פסילה מוחלטת. לדבריו, מדובר בניסיונות "בלתי שפויים" ו-"זבל מוחלט", והוא האשים את יצרנית השבבים בטירוף ובחוסר יושר.

בחילופי מיילים עם דיוויד וודהאוס, לשעבר מהנדס ליבות לינוקס באינטל, טען טורבאלדס שיש יותר ממה שנראה לעין בתיקון של הפרצה Specter, שלכאורה יכפה על המעבדים ביצועים שרבים לא ישתמשו בהם. טורבאלדס תקף את הטיעון של וודהאוס, שגרס שעל אף שהתיקון של אינטל הוא "מגעיל" (Nasty hack), הוא היה הכרחי בהתחשב בכך ש-"העולם עלה באש".

פרצות האבטחה החמורות שהתגלו לפני כשבועיים בליבת המעבדים של אינטל ושל חברות נוספות, בהן ARM, קוואלקום (Qualcomm), אפל (Apple) ו-AMD, אפשרו להאקרים להגיע לליבת המערכות – ה-Kernel. שם הם יכולים, ולו באופן תיאורטי, להשתיל רושעה שתחשוף בפניהם את נתוני המשתמש – בין אם במחשב או בסמארטפון.

טורבאלדס כתב בתגובה כי "הטלאים לא עושים את העבודה – הם רק מוסיפים עוד זבל אבטחה מסוכן ברמת הגרעין של הקוד (Kernel) – אבל לא באמת מגנים עליו. זה טירוף".

"כל זה זבל טהור. האם אינטל באמת מתכננת לעשות את זה? האם מישהו דיבר איתם ואמר להם שהם מטורפים? בבקשה, כל מהנדסי אינטל כאן – שוחחו עם המנהלים שלכם", סיכם.

מאינטל נמסר בתגובה לדבריו של טורבאלדס כי "אנחנו לוקחים את המשוב שמגיע משותפינו בתעשייה ברצינות. אנחנו משתפים פעולה בנושא עם קהילת הלינוקס ומנסים למצוא ביחד פתרונות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים