כתב אישום נגד מתכנת ב-בי.די.איי – על שוחד, זיוף ועבירות מחשב

לפי כתבי האישום, זיו צורן ואחרים פעלו למחיקה ממאגרי החברה של נתוני אשראי על אנשים שהיו לגביהם נתוני אשראי שליליים, כדי שיוכלו לקבל הלוואות מבנקים וממוסדות פיננסיים

צילום אילוסטרציה: JanPietruszka/BigStock

כתבי אישום הוגשו היום (ד') לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד זיו צורן ואחרים, על מחיקת נתוני אשראי ממאגרי המידע של בי.די.איי קופאס.

בכתב האישום, שהגישה פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה), נכתב כי צורן, מתכנת מחשבים, עבד מ-2009 ועד ל-2013 בצוות פיתוח ב-בי.די.איי, במשרדיה בבני ברק. שחר דבוש, שעסק בתחום ההלוואות ובניכיון צ'קים, יצר עמו קשר ובפגישה סיפר צורן כי במסגרת תפקידו כאיש מחשבים ב-בי.די.איי, ביכולתו למחוק נתוני אשראי ממאגרי המידע במחשבי החברה ולגרום למחיקת מידע שלילי מדו"חות אשראי של לקוחות. בפגישה סיכמו צורן ודבוש שצורן ימחק נתונים מדו"חות אשראי של לקוחות, בהתאם לדרישה ופרטי זיהוי של לקוח שיימסרו לו על ידי דבוש. כמו כן, סוכם בין השניים כי בתמורה למחיקת נתוני האשראי של כל לקוח ישלם דבוש לצורן 3,000 שקלים.

לפני שצורן החל לבצע את פעולות המחיקה, ביצעו השניים "פיילוט" לבדיקת היכולות שלו, שבמסגרתו הם מחקו מידע שלילי שנכלל במאגרי המידע של בי.די.איי על אשתו של דבוש, רונית לוי דבוש. כך, צורן יצר לה דו"ח אשראי נקי. על פי הנטען בכתב האישום, דבוש איתר לקוחות שיש לגביהם מידע שלילי במאגר של בי.די.איי והעביר לצורן את שמותיהם ומספרי תעודות הזהות שלהם, על מנת שצורן ימחק את נתוני האשראי שלהם מהמאגר.

הסכום: 21 אלף שקלים

בסך הכל, נטען, דבוש נתן לקורן סך של 21 אלף שקלים. "המחיקות שביצע צורן היו אסורות", נכתב בכתב האישום. "בעשותו כך, הוא לקח שוחד בעד פעולה הקשורה בתפקידו. בעקבות מעשיו של צורן ובהסתמך על דו"חות האשראי הכוזבים, העניקו בנקים ומוסדות פיננסיים הלוואות המסתכמות במאות אלפי שקלים ללקוחות ואישרו הלוואות".

כתוצאה ממחיקת המידע, נכתב, "נוצרו דו"חות אשראי לגבי אותם לקוחות בלא מידע שלילי או חיובי כלל, משמע – דו"חות אשראי נקיים. צורן ידע כי המחיקות האסורות של המידע שביצע יביאו לכך שהגורמים המורשים, שיזמינו ויקבלו דו"ח אשראי על אותם הלקוחות, יקבלו בעקבות בקשתם דו"ח אשראי כוזב, לפיו לא נאסף לגבי לקוחות אלה מידע שלילי – אף שבפועל נעשה כן".

צורן והאחרים נאשמים בעבירות פגיעה בפרטיות, עבירות מחשב ועבירות זיוף, תיווך בשוחד, מתן שוחד, מרמה והפרת אמונים בתאגיד, מידע כוזב או פלט כוזב וזיוף המשפיע על עסקות.

החקירה נפתחה על ידי הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים, וכתבי האישום הוגשו על ידי עורכות הדין חופית שרים וטפת מויאל-רוטשילד מפרקליטות מיסוי וכלכלה במחוז תל אביב. עו"ד שרים, עוזרת לפרקליטת מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה), הודיעה לבית המשפט שבהתאם להוראות חוק סדר הדין הפלילי, קיימת אפשרות שהיא תבקש מבית המשפט להטיל על הנאשמים עונש מאסר בפועל – אם הם יורשעו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים