אלפבית ייסדה חברה שמתמחה באבטחת סייבר

החברה הבת החדשה, אחות צעירה לגוגל, מכונה כרוניקל ומשלבת פלטפורמה לניתוח אבטחת מידע עם שירות בדיקת הקבצים החשודים VirusTotal של ענקית הרשת

הבת החדשה של אלפבית. כרוניקל

אפשר לאחל מזל טוב לגוגל (Google): תאגיד האם של ענקית הרשת, אלפבית (Alphabet), "הוליד" לה אחות חדשה – כרוניקל (Chronicle), שתתמקד בתחום אבטחת הסייבר.

אלפבית הודיעה אתמול רשמית על החברה העצמאית החדשה, שהיא הפרויקט האחרון וזה שישלים את X – מעבדת המחקר הפנימית שבה מפתח התאגיד טכנולוגיות חדשות.

כרוניקל נבנתה בכדי לסייע לאנשי אבטחה ו-IT לגלות ולמנוע מתקפות סייבר, לפני שהן גורמות נזק. החברה תעסוק בשני תחומים עיקריים: פלטפורמת מודיעין וניתוח, שמיועדת לטפל בנתונים הקשורים לאבטחה, ו-VirusTotal – שירות חינמי אונליין לאיתור וירוסים, נוזקות וכתובות אינטרנט, שבודק קבצים על ידי בחינת יותר מ-40 מנועי אנטי וירוסים שונים. גוגל רכשה את השירות הזה ב-2012.

"אלפי סיכונים פוטנציאליים שהחברות נאלצות להתעלם מהם"

חלק מהכוונה שניצבת מאחורי החברה החדשה היא לסייע לארגונים להתמודד עם גידול בנתונים בתוך מחסור ביכולות אבטחה, כך כתב מייסד שותף ומנכ"ל כרוניקל, סטיבן ג'ילט, בפוסט בבלוג החברה. "בחברות גדולות, אין זה נדיר עבור מערכות IT לייצר עשרות אלפי התראות אבטחה ביום", הסביר. "צוותי האבטחה יכולים בדרך כלל לסנן אותן לכדי כמה אלפי התראות שהם חושבים שראויות לחקירה – אבל בעבודה היומיומית, יש להם מזל אם הם יכולים לבדוק כמה מאות מהן". לדבריו, התוצאה היא אלפי סיכונים פוטנציאליים לפריצה, שהחברות נאלצות להתעלם מהם. יתר על כן, לעסקים רבים אין תקציב בכדי לאחסן את כל הנתונים הרלוונטיים, שתובעים עלויות אחסון הולכות וגדלות – דבר שמעכב גם הוא את חקירות האבטחה האקוטיות.

יצוין כי כרוניקל בונה את פלטפורמת האנליטיקה שלה, שנמצאת כעת בבדיקות בקרב חלק מחברות הפורצ'ן 500 (Fortune 500), כדי לאתר ולנתח אותות אבטחה שבאופן אחר היו קשים מדי ויקרים מדי לטיפול. הפלטפורמה תמנף את טכנולוגיית למידת המכונה בכדי לחפור בנתונים ארגוניים, לאתר איומים ולחפש דפוסים, על מנת למצוא אזורים פוטנציאליים לפגיעות.

ג'ילט שימש כמנהל התפעול הראשי של סימנטק (Symantec). לדבריו, הוא הצטרף ל-X של גוגל בתחילת 2016 והחל לעבוד על הפרויקט שהופך כעת לכרוניקל.

שלא כמו רוב הפרויקטים המשתייכים ל-X, התוספת האחרונה תמכור שירותים לחברות אחרות – דבר המעיד על העמקת הפעילות של ענקית הטכנולוגיה בשוק הארגוני. בשנה האחרונה עצרה אלפבית כמה פרויקטי עזר שאינם קשורים לשירותי הליבה האינטרנטיים שלה והשקיעה באופן כבד בפעילות הענן שלה.

לדברי ג'ילט, פתרונות אחסון הנתונים של כרוניקל "יכבשו את הלקוחות", אבל לא ציין האם היא תציע שירות שישולב עם שירותי אחסון הענן של גוגל, מאחר שלדעתו, מערכת היחסים בין שתי החברות האחיות היא "עניין אישי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים