ה-SEC האמריקנית הקפיאה נכסי ICO בשווי 600 מיליון דולר

במהלך זה, שהתרחש בטקסס, עצרה למעשה בראשונה הוועדה האמריקנית לניירות ערך ולבורסות גיוס להנפקת מטבעות וירטואליים, תוך שהיא מתייחסת ביתר חומרה לעולם המפוקפק של ההצעות הקריפטוגרפיות

להשליך הכל לפח. אילוסטרציה: Grindi/BigStock

הנציגות המקומית של הוועדה האמריקנית לניירות ערך ולבורסות, ה-SEC (ר"ת The U.S. Securities and Exchange Commission) בפורט וורת', שבמדינת טקסס, ארצות הברית, קיבלה צו בית משפט המקפיא את הנכסים של הצעת מטבע ראשונית (המכונה ICO – ר"ת Initial Coin Offering), שביצעה ArisBank, שטענה כי גייסה למעלה מ-600 מיליון דולר.

לפי ה-SEC, החברה מדאלאס ומנהליה קשורים בהונאה, במסגרתה מכרו באופן לא חוקי ניירות ערך רשומים ומסרו מידע מטעה למשקיעים פוטנציאליים – כל אלו כחלק מההנפקה הראשונית של המטבע הקריפטוגרפי.

"הבנק המבוזר הראשון בעולם"

במסגרת המקרה, שיכול להוות תקדים למקרים נוספים בעתיד, פסקה השופטת הראשית של המחוז, ברברה לין, ביום ו' האחרון, והוציאה צו שמבטל את כל הפעילות העסקית של AriseBank, שטענה כי היא "הבנק המבוזר" הראשון בעולם. השופטת גם מינתה כונס נכסים שישתלט על העסק.

אנשי AriseBank, שעל פי הדיווחים פעלו ממשרדים במרכז העיר דאלאס, טענו כי החברה מגייסת 600 מיליון דולר מהצעת המטבע הראשונה שלה, מה שהיה הופך אותה ליזמית ה-ICO הגדולה ביותר בהיסטוריה.

בעקבות המקרה טוענים מומחים משפטיים כי מדובר בפעולת אכיפה ראשונה מסוגה על-ידי ה-SEC וכזו המבשרת של מקרים דומים רבים שיבואו בהמשך הדרך.

AriseBank, שנוסדה במרץ 2017, טענה כי היא "אחת מפלטפורמות המטבעות הקריפטוגרפיים הגדולות ביותר שנבנו אי פעם". אתר האינטרנט של החברה, שנסגר בסוף השבוע, אמר כי היא "מתמקדת בהבאת המטבעות הווירטואליים לצרכן הממוצע, ובשימוש בהם בכדי לחולל מהפכה בבנקאות".

AriseBank אפילו טענה כי אלוף האגרוף לשעבר במשקל כבד, איוונדר הוליפילד, לקח חלק בניסיונה לגייס יותר מ-600 מיליון דולר בהשקעות באמצעות מכירת המטבע הדיגיטלי שלה ששמו AriseCoin. אבל המנהל האזורי של ה- SEC, שאמולי שיפצ'נדלר, וצוותו אומרים שמדובר בלא יותר מאשר "הונאה מפורשת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים