פלייטיקה – לא רק גיימינג

חברת המשחקים "פוזלת" גם לתחומים אחרים והשיקה קרן שתשקיע, בין היתר, בטכנולוגיות מסחר אונליין ובידור דיגיטלי ● אריק ראפס, מנכ"ל הקרן, מסביר על מדיניות ההשקעות שלה ומדוע היא מתכוונת להשקיע רק בחברות שצברו כבר קילומטראז' מסוים

התרחבות מעבר לגיימינג. פלייטיקה

פלייטיקה (Playtika), אחת החברות הבולטות בתחום פיתוח משחקי הרשת, הודיעה בשבוע שעבר על הקמת קרן בסך 400 מיליון דולר, שתשקיע בחברות גיימינג – אבל לא רק. הקרן, Playtika Growth, תשקיע גם בחברות שפיתחו טכנולוגיות או מוצרים אחרים בתחומי הסחר אונליין והבידור הדיגיטלי – ובלבד שהן התחילו להוכיח את עצמן.

אריק ראפס, מנכ"ל הקרן, אמר לאנשים ומחשבים כי "Playtika Growth היא זרוע ההשקעות של פלייטיקה, שתשקיע בחברות שיש לה עניין לסייע בצמיחתן".

האם מדובר בקרן הון-סיכון? אם כן – מהי מדיניות ההשקעה שלכם?
"אפשר להגדיר אותנו כקרן הון-סיכון עם הסתייגויות. אנחנו קרן מאוד גמישה, שתהיה מוכנה להשקיע בחברות בוגרות ומרוויחות שרמת הסיכון בהשקעה בהן אינה גבוהה, אך פרט לכך אנחנו אכן קרן הון-סיכון. נשקיע בחברות שיש להן פוטנציאל צמיחה ויכולות להיעזר בניסיון שלנו. המדיניות שלנו היא להיות מעורבים, מה שקרוי Hands On. יהיה לנו נציג במועצת המנהלים של של חברה שנשקיע בה ונדאג שהניסיון שלנו יוכל להיטיב אתה ולסייע בצמיחתה. עם זאת, יהיו מקרים שבהם נבצע השקעות גדולות בחברות ותיקות, ובמקרים כאלה נהיה פחות מעורבים בניהול היומיומי".

אריק ראפס, מנכ"ל קרן Playtika Growth. צילום משפחתי

אריק ראפס, מנכ"ל קרן Playtika Growth. צילום משפחתי

באילו סוגי חברות אתם מתכוונים להשקיע?
"נשקיע רק בחברות ישראליות, אבל לא רק בתחום ה-'קלאסי' של פלייטיקה – גיימינג. נשקיע גם בחברות שמפתחות טכנולוגיות בתחום הצרכנות דרך האינטרנט ובתחום הבידור הדיגיטלי. אנחנו מחפשים חברות שיש להן טכנולוגיה מוכחת, עם מודל עסקי מוכח ועם מחזור עסקי של לא פחות מ-10 מיליון דולר. אנחנו לא דורשים מהן להיות רווחיות, אבל נשקיע רק בחברות עם מודל עסקי שיוביל אותן לרווחיות בתוך פרק זמן סביר".

למה שלא תשקיעו בחברות מתחילות – תחום שיש בו פוטנציאל רווח גבוה?
"החלטנו להשקיע בחברות שיכולות לנצל את הידע והניסיון שלנו, והדרך לעשות זאת היא בהשקעה בחברות שהוכיחו שיש ביקוש למוצרים שלהן. אנחנו מעדיפים שיטה זו מאשר להשקיע בחברות בשלב פיתוח מוקדם ושיש סיכוי וסיכון שלא יהיה ביקוש למוצריהן".

האם יש לכם כוונה להיעזר ברשות החדשנות?
"בשלב זה לא, אך לא מן הנמנע שנעשה זאת בעתיד. אנחנו בראשית דרכה של הקרן ומאוד ייתכן שככל שנגדיל את הפעילות שלה, נחפש שיתופי פעולה, בכלל זה עם רשות החדשנות".

ההשקעות – בישראל, המשקיעים – סינים

Playtika Growth היא אמנם קרן חדשה, אבל פלייטיקה השקיעה עוד לפני הקמתה סכום של 300 מיליון דולר ברכישת 10 סטארט-אפים בתחום משחקי הרשת, בהם של בפאלו סטודיוז, שפיתח את משחק הבינגו בליץ, ושל EA הקנדית, שפיתחה את ה-World series of poker. חברה נוספת שפלייטיקה רכשה היא החברה הישראלית-בריטית שיצרה את המשחק House of fun. לדברי ראפס, "הפעילות של שלוש החברות הללו היא חלק מרכזי מהפעילות העסקית הנוכחית שלנו".

המשקיעים העיקריים בקרן החדשה הם סינים, כחלק מההתעניינות הגוברת של אנשי עסקים וגורמים שונים במדינת הענק בהיי-טק הישראלי. לדברי ראפס, "הסינים תומכים במדיניות של הקרן – להשקיע בחברות ישראליות בלבד, משום ש-"הם מאמינים בפוטנציאל העסקי והטכנולוגי של ישראל, בדיוק כמו שאנחנו מאמינים בו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים