מה בין מטבעות וירטואליים וראש הממשלה?

ארז יוסף ואדם הדר, שני יזמים, ייסדו את הביביקוין – מטבע וירטואלי לכל דבר ועניין, שמטרתו להראות עד כמה רבים מאתנו משקיעים במטבעות וירטואליים מבלי שאנחנו מבינים את העולם הזה

הביביקוין. מקור: מקרוביט

עולם המטבעות הווירטואליים מספק הרבה מאוד הפתעות – אבל כזה עוד לא היה: מטבע קריפטו על שמו של בנימין נתניהו. ראש הממשלה זכה לכבוד הן בעקבות אירועי השבוע והן עקב רצונם של מפתחי המטבע, אדם הדר וארז יוסף, להראות עד כמה ההתנהגות של רבים מאלה שמשקיעים בעולם החדש והמרתק הזה פזיזה, ולעתים אף מביאה את ההשקעות שלהם לרדת לטמיון.

הביביקוין הוא מטבע שנוצר כפרודיה, אבל הוא אמיתי לכל דבר ועניין, מבוסס את'ריום ומאפשר "לשלם שוחד" (לא באמת – זה חלק מהפרודיה) במטבעות וירטואליים ולא במזומן. איך עושים את זה? בדסקטופ, ניתן להיכנס לארנק Myetherwallet, שם ללחוץ על Add token ולהוסיף את מספר החוזה של המטבע. במובייל, ניתן להוריד את אפליקציית imtoken לאנדרואיד (Android) או ל-iOS.

מספר מטבעות הביביקוין עומד על מיליארד – הרבה יותר מ-21 מיליון הביטקוינים, וניתן לסחור בו עם אנשים אחרים ולהמיר אותו למטבעות אחרים. מי שיכתוב את כתובת האת'ריום שלו בתגובות שבעמוד המטבע יוכל לקבל 500 מטבעות בחינם. עוד יצוין שהביביקוין הוא מטבע שקוף – מייסדיו העלו דף שבו ניתן לראות את כל הטרנזקציות שבוצעו בביביקוין מאז שהוקם.

למה ייסדתם את המטבע הזה?
יוסף: "הביביקוין הוא מטבע פרודיה שנועד להראות את הקלות שבפתיחת מטבע דיגיטלי ואת הטיפשות של המשקיעים, ששורפים כל כך הרבה כסף. יש אנשים שבשבילם מספיק רק להעלות מטבע וירטואלי עם לוגו ושם מפוצץ ב-10 דקות – והם נשבים בקסם שלו. אנחנו רוצים לעורר את הציבור לא להשקיע בדברים מטומטמים שהם לא בדקו בכלל – ומה יותר מעורר מאשר אירועי השבוע הנוכחי".

מדוע זה קורה?
"פשוט מאוד – כי כולם מחפשים את הדרך הקלה להיות מיליונרים, אלא שזאת ממש לא הדרך".

כמה שמפניות ורודות אפשר לקנות בביביקוין אחד? מקור: מקרוביט

כמה שמפניות ורודות אפשר לקנות בביביקוין אחד? מקור: מקרוביט

האם אתם נגד המטבעות הווירטואליים, באופן כללי?
"חד משמעית לא. יש מטבעות דיגיטליים טובים וטכנולוגיות פורצות דרך, אבל לפני שמשקיעים בהם, צריך לבדוק ולראות מי יצרו את המטבע ובאילו טכנולוגיות. זו לא בדיקה שאורכת יום-יומיים.

עולם המטבעות הדיגיטליים הוא עולם מדהים, טכנולוגיה מדהימה שככל שאני צולל אליה יותר – אני נפעם,יותר. מהפכת המטבעות הווירטואליים גדולה יותר מזו שייסדה והפיצה לכל עבר את הרשת, היא בפירוש מהפכת האינטרנט הבאה. אלא שבתוך כל זה, יש הרבה שרלטנים שפותחים מטבעות סתם".

מה הרקע שלכם?
"אדם ואני חברים מגיל אפס ובעלי ניסיון רב בעולמות הבלוקצ'יין והמטבעות הווירטואליים. אדם בנה הרבה מאוד פרויקטים בקנה מידה בינלואמי ואני פתחתי את אתר מקרוביט, שמספק הדרכה, טיפים וחדשות על עולם הקריפטו. בשנה וחצי האחרונה אנחנו עובדים ביחד. שנינו שמנו לב איך העולמות האלה התחילו ומה אנשים עושים עם המטבעות, ועל בסיס זה עלה לנו הרעיון לפתח את הביביקוין".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים