משנכנס יישום מרבין בשמחה

פורים הוא חג נפלא לצאת ולחגוג ברחובות בתחפושות ומסכות וצלצולים ורעשים - אבל הסיבה שאנחנו כאן, היא שיש גם כמה אפליקציות על הדרך בהן אפשר להשתמש כדי לחגוג קצת יותר - במיוחד אם הדבר האחרון שבא לכם הוא לצאת ולחגוג ברחובות בתחפושות ומסכות וצלצולים ורעשים

גם אם תרצו - לא תזהו. אילוסטרציה: lilkar/BigStock

אני בטוח שרבים מכם, כשהם חושבים על המסכה שהם הולכים ללבוש באחד הימים הקרובים לפחות על הפנים, עוברת להם בתת-מודע שורה של מילים שמתחברות למשפט שמזכיר לכם כי "מסכה לא תעשו לכם" או משהו כזה. טוב לא ברבים, בחלקכם, וכנראה שאצל חלק מהחלק הזה המשפט גם מצטלצל בתיאורו הנכון כ-"אלוהי מסכה לא תעשה לך" וגם שהוא בכלל קשור לעגל הזהב ושבועות יותר מאשר פורים.

אבל מסכה היא מסכה, והיא צריכה להסתיר, אבל כאמור אין לה ממש קשר לעבר ההיסטורי הרחוק כל כך, ואפילו לא לבני ישראל במיוחד. בימי קדם היא שימשה בעיקר להסתיר את הפנים של כוהני עובדי האלילים שניהלו טקסים פולחניים, ובעיקר כדי לייצג דמויות נשיות.

אז מאין הגיעה המסכה לחג הפורים? מסכה היא סוג של הסתתרות, והסיפורים מספרים שבני ישראל, כדי להימלט מחרבות הרוצחים ששלח המן אחריהם בימי פרס ועד מדי וכוש, הסתתרו באמצעות התחפשות לכבשים כדי להטעות את הרודפים, עד שמרדכי והאחיינית שלו אסתר הצליחו להפוך את הקערה על פיה – וגם לשלוח את המן ועשרת בניו אל מקום גבוה במיוחד בו הם לא ממש יכלו להסתתר.

ואז יכול להיות שתגידו היי רגע, לנו יש אולי את פורים – אבל הנוצרים חוגגים את ליל כל הקדושים וגם בו מתחפשים, והם הרי, תסכימו, לא ממש חוגגים את הניצחון על המן. ובכן, יש הבדל אחד משמעותי בין מסכות ליל כל הקדושים למסכות הפורים – אלו אמורות להפחיד ואלו אמורות להיות "צוהלת ושמחה כמוני מסכה".

כך או כך, ברור שיש לא מעט תחפושות "מפחידות" גם בפורים, אבל הסיבה שאנחנו כאן היא שיש גם כמה אפליקציות בדרך בהן אפשר להשתמש כדי לחגוג קצת יותר, ואם תמשיכו לקרוא אחרי הפתיחה הזו, גם תגלו כמה שאולי יחדשו לכם משהו.

סלפי מסכתי דווקא כן תעשה לך

ואם כבר המסכות הוזכרו ראשונות, אז נתקדם קודם כל איתן. תרשו לי להציג בפניכם את השילוב המושלם בין מסכה לטלפון, וזה אפליקציה שעושה בדיוק את מה שצריך לעשות אם חושבים להתחפש באופן מינימלי – לשים מסכה על הפרצוף, או בתרגום האפלקטיבי שלה: מסכת סלפי, ושמה המדויק הוא אכן Make Selfie.

האפליקציה זו לאנדרואיד מאפשרת להדביק באופן כמעט מושלם לתמונת הפנים מסיכה, החל במסכות עיניים יפהפיות שנהוג היה להשתמש בהן במסיבות באחוזות של האחוזון העליון, דרך מסכות ונציאניות, מסכות  פולחן וכן, נו, מסכות של דלעות ויצורים למיניהם עבור ליל כל הקדושים. פשוט מניחים את הטלפון מול הפנים, בוחרים מסכה, מזיזים את הראש כדי לראות איך היא נצמדת יפה לאזור העיניים, ומצלמים. אחרי זה? ברור משתפים. יש כמה עשרות מסכות לבחור מביניהן.

האפליקציה הזו אמנם לא קיימת במאגר עבור מכשירי ה-iPhone, אבל אפשר למצוא לא מעט מחליפות. אחת מהן היא Funny Selfie Cam שבעצם טובה לכל אירוע, אם אירוע שלכם מתחיל ונגמר בלעשות פרצופים מול המצלמה. היא מציעה 20 מסננים שונים, ארבעה מהם בחינם, והיא מאפשרת לא רק לצלם תמונות אלא אפילו סרטונים קצרים ואפילו לשנות את הכל. תחפושת ומסכה בלי להתאמץ בכלל.

MRRMMR, וכן הכוונה היא למראה מראה כבר יותר "מסורתית". כלומר גם היא מציעה את האלמנט של "בוא תעשו פרצוף" מול המצלמה עם כל מיני עיוותי פנים שאמורים להצחיק יותר או פחות, אבל היא גם מציעה מבחר גדול מאוד של מסכות ואנימציות וכדומה, בסגנון שהפך לחביב במיוחד על חובבי ה-Snapcaht.

אבל רגע, מה עם פורים?

יש אפליקציות שמתייחסות ישירות לפורים, ובמשך השנים האחרונות מצאתם כאן התייחסות אליהן, ובכל זאת הצלחנו למצוא עוד כמה, ואחת מהן היא מעין משחק מאוד פשוט שאולי יעזור לכם להעביר את הזמן בדרך לעדלאידע בעיר או בשכונה שלכם – ואפילו פעמיים, כי לחגוג זה ממש לא רע.

ובכן קוראים למשחק הזה CG Purim Frenzy והוא מיועד לאנדרואיד והוא שערורייתי בפשטו. הוא מציג על המסך אחד מארבעה ציורים – המן (בוז), אסתר, מרדכי ואוזן המן (כיפאק היי) – ובאופן אקראי. כל מה שצריך לעשות הוא ללחוץ על ה-X כשהמן מופיע ועל ה-V בכל הפעמים האחרות. בכל 18 לחיצות טובות מקבלים פסילה, ואם הפסילות נגמרות המשחק נגמר. זהו. פשוט וסתם באמת להעביר את הזמן.

תוכלו גם לשלוח כרטיסי ברכה, ואם פרצופים זה לא מספיק לכם ואתם צריכים ברכה של ממש, יש אפליקציה פשוטה בשם Purim Greeting Cards, גם היא לאנדרואיד שמאפשרת לבחור כמה תמונות חג, אחת שמציגה אוזני המן עם מילוי פרג – ומה בכלל, דרך אגב, לשוקולד ולאוזן המן – אחת שמציגה כמה מסכות, ובכל מקרה אפשר להוסיף איזה שני משפטים קצרים ולשלוח לחברים ולמשפחה את התמונה. כן פשוט, ממש פשטני, אבל אני לא מכיר מישהו שלא יאמר תודה אם תשלחו לו ברכה לחג.

האפליקציה "מסגרות תמונה לפורים" לוקחת בדיוק את אותן תמונות, כן כנראה אותו פס ייצור של אותו סטודיו, ומשתמשת בהן כדי להפוך אותן למסגרות לתמונות שמצלמים כשהתמונה שמצלמים הופכת לחלק מהתמונה בה משתמשים. עם זאת יש תוספת קטנה כי אפשר להוסיף לתמונה לאחר מכן גם כמה אלמנטים חגיגיים כמו מסכות, ורק אז לשלוח אותן.

ומה עם המלכה?

וכמובן שתמיד אפשר גם להסתפק בקריאת המגילה, גם אם לא עושים את זה בבית הכנסת דווקא, אלא סתם בא לקרוא את הסיפור. מגילת אסתר, או יותר נכון Megillas Esther, נמצאת שם תמיד כדי להביא את סיפור למסך הטלפון בגרסת אנדרואיד וגם בגרסת iPhone ומעבר לכך שהיא מאפשרת לקרוא את כל התוכן של המגילה, יש גם כמה כלים שמאפשרים לעשות הרבה רעש כששמו של – אתם יודעים מי – מוזכר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים