למה שלחה פייסבוק סקר מטריד בנוגע לתמונות סקס של קטינים?

פייסבוק ביקשה לדעת האם יש משתמשים שחושבים שלגיטימי שאדם מבוגר יבקש תמונות מיניות מנערה בת 14 - ועוררה על כך זעם ● בחברה טוענים שמדובר בטעות

האם גל העזיבה יימשך? צילום אילוסטרציה: Bigtunaonline, BigStock

ביום א' האחרון שלחה פייסבוק (Facebook) סקר לכמה משתמשים – אלפים, להערכת TechCrunch. עד כאן אין שום דבר חריג, אלא ששאלה ששתי שאלות שנשאלו במסגרתו היו מטרידות ממש, והתגובות הזועמות עליהן לא איחרו להגיע – ובצדק.

ההתקוממות הייתה בין היתר על העלאת האופציה שלפיה הודעה פרטית שבה אדם מבוגר מבקש תמונות מיניות מנערה בת 14 היא דבר לגיטימי, שצריך להיות מותר בפייסבוק – דיווח הגרדיאן (Guardian). שאלה נוספת שכלל הסקר תהתה מי צריך להחליט אם גבר יכול לבקש מקטין/נה תמונה מינית. אף לא אחת מהאפשרויות המרובות לתשובה לשאלה זו כללה עירוב בנושא של רשויות אכיפת החוק בנושא, על אף שמדובר בעבירה פלילית.

"נושא שנכלל בסקר בטעות"

דובר מטעם פייסבוק מסר בתגובה למהלך התמוה: "לפעמים אנחנו מבקשים משוב מאנשים על הסטנדרטים הקהילתיים שלנו ועל סוגי התוכן שהם ימצאו כמעניינים ביותר בפייסבוק. אנחנו מבינים שהסקר הזה מתייחס לתוכן פוגעני שכבר אסור בפייסבוק, ושאין לנו כל כוונה לאפשר, כך שעצרנו אותו". הוא ציין כי החברה "עובדת באופן קבוע עם המשטרה", על מנת לוודא שמפיצי תכנים פדופיליים באמצעות הרשת החברתית יובאו לדין.

גיא רוזן, סגן נשיא למוצר בפייסבוק, הגיב לדברים בטענה שמדובר בטעות. "אנחנו עורכים סקרים בכדי להבין איך הקהילה חושבת על האופן שבו אנחנו קובעים מדיניות", כתב רוזן בטוויטר (Twitter), "אבל סוג זה של פעילות היה בעבר ויהיה תמיד בלתי מקובל לחלוטין. אנחנו עובדים באופן קבוע עם הרשויות אם (תוכן כזה – ג"פ) מזוהה. זה לא היה אמור להיות חלק מהסקר הזה".

"קשה להאמין שפייסבוק יכולה להיות כל כך חירשת כשמדובר בנושא זה", הגיבה דיאנה גרבר, שמחנכת ילדים והורים בתחום האוריינות הדיגיטלית, ל-USA Today. היא הדגישה ואמרה כי "עצם העובדה שפייסבוק אפילו הציגה את השאלה הזאת באופן תאורטי היא מגעילה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים