ארצות הברית דורשת מבורסות של מטבעות וירטואליים להירשם

הביטקוין ודומיו אמורים לייצג תחום מבוזר ולא מוסדר, אבל לנוכח ההתפתחויות בתחום, הרגולטור האמריקני דורש מגופים הסוחרים במטבעות הווירטואליים להירשם ולקבל אישור לאספקת השירותים

מקבל אישור אמריקני... מסוים. ביטקוין. צילום: BigStock

הוועדה לניירות ערך ולבורסות של ארצות הברית, ה-SEC, דורשת שפלטפורמות שסוחרים בהן במטבעות וירטואליים ושיעמדו בתנאים שמציבה המדינה יירשמו ויוגדרו רשמית כבורסות – כך לפי הצהרה שפרסם הרגולטור אתמול (ד').

בעקבות ההסדרה בחוק, יחולו על הבורסות הללו אותם הכללים שחלים על הבורסות המסורתיות בארצות הברית. לפי ההודעה, על הסוחרים להירשם ב-SEC בתור "בורסה לניירות ערך לאומיים", או לקבל פטור מהרשמה.

בהודעה מזהירה הרשות שפלטפורמות מסחר אונליין רבות שמתייחסות לעצמן כבורסות לחילופי מניות אינן מוסדרות ומפוקחות, אם כי הן יכולות ליצור רושם שהן עומדות בתקנים הרגולטוריים.

"לצוות ה-SEC יש חששות שמספר רב של פלטפורמות מסחר ברשת נראות למשקיעים כרשומות ומוסדרות על ידינו, כאשר בפועל הן אינן", הבהירה הרשות. היא הוסיפה שחלק מפלטפורמות המסחר הבלתי חוקיות הללו קובעות את הכללים והסטנדרטים שלהן בעת בחירת נכסים דיגיטליים שאינם מאושרים או מוסדרים על ידי ה-SEC, כלומר: מטבעות וירטואליים.

רגולציה נוקשה בהרבה גם להנפקות ICO

הוועדה לניירות ערך הוסיפה שישויות שמטרתן לפעול כמערכת מסחר חלופית (ATS) כפופות גם הן לדרישות הרגולטוריות. בורסות מסוג זה צריכות להירשם ב-SEC כברוקר-סוחר ולהיות חברות בארגון הרגולציה העצמית (SRO).

"ההרשמה כברוקר-סוחר כפופה לתנאי ה-ATS ולמגוון הדרישות הרגולטוריות, כגון לנהוג במדיניות ונהלים סבירים בכדי למנוע שימוש לרעה במידע שאינו ציבורי בספרים וברשומות, וכללי אחריות פיננסית, בהם הדרישות הנוגעות לשמירה ולמשמורת על כספי לקוחות וניירות ערך", כתבה ה-SEC בהודעתה.

לפי ההודעה, הוועדה נוקטת באמצעים רגולטוריים אלה על מנת "להגן על המשקיעים ולמנוע נהלי מסחר מזויפים ומניפולטיביים". היא מציעה בנוסף את שירותיה בכדי לסייע לבורסות שמפעילות את הטכנולוגיות החדשות לציית לחוקי ניירות הערך הפדרליים.

בחודש שעבר, בדיון משותף עם נציבות המסחר בחוזים עתידיים על סחורות (ה-CFTC), הבטיח יו"ר ה-SEC, ג'יי קלייטון, רגולציה חכמה ויעילה לבורסות חילופין ולמשקיעים העוסקים בביטקוין ובאת'ריום, וכן תקנות מחמירות יותר להשקות מטבע ראשוניות (ICO).

לפי רויטרס (Reuters), הצהרת ה-SEC מגיעה בעקבות דיווחים שהתפרסמו בתקשורת ביום ג', שלפיהם אגף הפשיעה הפיננסית של ארצות הברית בישר לקונגרס בחודש שעבר שחלק מהנפקות ה-ICO יהיו כפופות בקרוב גם לרגולציה הדוקה ביותר של משרד האוצר, לצורך מניעת הלבנת הון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים