אפל וגוגל – כבר לא בצמרת המותגים המובילים בארצות הברית
סקר צרכנים קובע שהאמריקנים כבר לא כל כך נלהבים מחברות טכנולוגיות בכלל ומשתי חברות הענק בפרט: אפל צללה מהמקום השני ל-29 וגוגל – מהמקום השלישי ל-28 ● אמזון נשארה מובילת הרשימה
ממצאיו של סקר צרכנים אמריקני שנתי נחשב, שבוחן את יחסי הקונים עם המותגים הגדולים במדינה,
חושפים תמונה מפתיעה: המותגים גוגל (Google) ואפל (Apple) נמצאים בירידה דרסטית, בעוד שאמזון (Amazon) שומרת על המקום הראשון זו השנה השלישית ברציפות. יצרנית כלי הרכב החשמליים טסלה (Telsa) עלתה במיקום וניצבת שלישית, לאחר ששלחה את הרודסטר (Roadster) האדומה שלה לחלל והפעימה את העולם.
הסקר, המכונה Harris Poll Reputation Quotient, מעלה כי יצרנית ה-iPhone ירדה למקום ה-29 וגוגל ירדה ל-28, אחרי שב-2016 הייתה אפל במקום השני וגוגל בשלישי. טסלה טיפסה אל מקום השלישי מהמקום התשיעי בשנה שעברה. פייסבוק (Facebook), אגב, נמצאת נמוך בהרבה, במקום ה-55, אבל רושמת בכל זאת עלייה מהמקום ה-66 שבו ניצבה בשנה שעברה.
הסקר, שמתבצע כבר מאז 1999, בחן את דעותיהם של 25,800 מבוגרים אמריקנים בנוגע לשאלה איזה מותג הוא בעל הנראות הגדולה ביותר בעיניהם. הוא נערך בין התאריכים 11 בדצמבר עד ל-12 בינואר, אבל תוצאותיו פורסמו רק השבוע.
אפל וגוגל – "נמצאות בעמק"
ג'ון גרזמה, מנכ"ל Harris Poll, אמר לרויטרס (Reuters) כי הסיבה הסבירה שבגללה צנחו אפל וגוגל במיקומן היא שהן לא הציגו הרבה מוצרים מושכי תשומת לב, כפי שעשו בשנים החולפות – למשל כשגוגל הציגה מוצרים חינמיים כגון Google Docs או Google Maps וכשאפל הציגה את ה-iPod, ה-iPad וכמובן את ה-iPhone האלמותי.
"גוגל ואפל, כרגע, נמצאות במעין עמק", אמר גרזמה. "אנחנו עדיין לא ממש במכוניות בנהיגה עצמית ועדיין לא רואים את כל הדברים שהן הולכות לעשות בתחום הבינה המלאכותית".
אמזון – מתרחבת עסקית ומנצחת
לפי סיכום הדו"ח, אמזון, שקיבלה את הציון הגבוה ביותר מהצרכנים, שמרה על "מוניטין מצוין". כאמור, זוהי השנה השלישית ברציפות, והרביעית מחמש השנים האחרונים, שענקית הקמעונות האינטרנטית מסיאטל ניצבת בגאון במקום הראשון בסקר השנתי, שבודק מיהן 100 החברות הנראות ביותר בארצות הברית.
החברה מפלסת את דרכה לשלל תחומי שירות ומסחר אחרים. בין הכיוונים שאליהם גולשת אמזון נמצא תחום המזון, שאליו פלשה בגדול עם רכישת רשת הול פודס (Whole Foods), ואולי אפילו לאספקת שירותי תשלומים בנקאיים ושירות ביטוח בריאות, שעל שיתופי פעולה בהם היא מתדיינת בימים אלה עם ג'יי. פי. מורגן (JP Morgan) ועם ברקשייר האת'וויי (Berkshire Hathaway) של וורן באפט.
ההתרחבות העסקית המתמדת – שהיא, כאמור, אחת הסיבות להצלחתה של אמזון – נראית גם בדמות הצלחות פנומנליות, כמו רמקול ה-Echo ואתו העוזרת האישית אלקסה (Alexa), שנכנסים ליותר ויותר בתים בארצות הברית. חברת הענק לא שחררה נתונים אודות היקף המכירות של המכשיר, אבל ידוע שאלקסה בגרסת האנדרואיד (Android) רשמה באחרונה שיא של 10 מיליון הורדות מה-Play Store.
מרבית המותגים בעשירייה הראשונה של הסקר לא מוכרים בישראל – למעט דיסני (Disney) שבמקום החמישי, טסלה שבמקום השלישי ואמזון שכאמור, ניצבת ראשונה.
תגובות
(0)