"החינוך הישראלי צריך להתקדם ל-AR ו-VR"
"אנחנו לא יכולים להישאר מאחורה בתחום הזה, התלמידים חכמים מאתנו", אמרה לירון צוקרמן-כנען, מומחית AR ו-VR, וקראה למערכת החינוך לאמץ את המציאות הרבודה והמדומה
"החינוך הישראלי מפגר בכל מה שקשור לטכנולוגיה, ועליו להתקדם. אנחנו לא יכולים להישאר מאחור בתחום הזה", כך אמרה לירון צוקרמן-כנען, שותפה מייסדת של אדג' טכנולוגיות שיווק.
צוקרמן-כנען דיברה בכנס Edutech 2018 של אנשים ומחשבים וקרן אתנה, שנערך באחרונה במרכז האירועים LAGO בראשון לציון. הנחו את האירוע פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה, ואורי בן ארי, יו"ר ונשיא קרן אתנה
בדבריה עסקה צוקרמן-כנען, שהיא גם מומחית למציאות מדומה ומציאות רבודה, בעתיד ה-VR במערכת החינוך. היא ציינה שימושים שונים של התחום, בהם בבתי הספר, והציגה סרטון כיצד משתמשים במשקפי מציאות מדומה במערכת החינוך הקנדית. "אנחנו עוד רחוקים משם", אמרה, "אבל עלינו להבין שזהו ההווה".
היא ציינה תוצאות סקר שלפיו 85% מהמורים מאמינים שיש להטמיע VR במערכת החינוך, אבל רק 2% משתמשים בה בכיתות. "מציאות מדומה יכולה לסייע מאוד לתלמידים בתחומים שונים, כמו גיאוגרפיה, ביולוגיה, היסטוריה, פיזיקה ומתמטיקה", אמרה.
צוקרמן-כנען סיכמה באמרה כי "המציאות המדומה כאן כבר כמה שנים, ובקרוב היא תתיישן ותהפוך למציאות מעורבת – רבודה ומדומה. אנחנו כבר קרובים לשם. לכן, על מערכת החינוך הישראלית, ובכלל בעולם, לאמץ את סוגי המציאות החדשים עכשיו. לא כדאי לאחר, כי התלמידים חכמים מאתנו".
כדור חכם – אבל לא למשחק
דובר נוסף בכנס היה חן לב, מנכ"ל Storybot, שפיתחה את Storybowl – כדור חכם שמהווה אמצעי לימודי.
"כילד, הייתי רץ ומשחק. כיום, ילדים נמצאים הרבה יותר זמן מול מסכים והרבה פחות זמן בתנועה, והדמיון שלהם מושפע מהקבעונות שהם לומדים מהמסכים. אנחנו רוצים לשנות את זה, לנתק אותם מהמסכים ולחבר אותם לעולם של דמיון וגירוי המוח. לתת להם להרגיש ולטעום", אמר.
לדבריו, "Storybot עושה את זה באמצעות כדור חכם שהילדים מחזיקים ביד ובאמצעותו נכנסים לעולמות תוכן שונים, למשל – ילדה שכבר לא בקנזס ורוצה לחזור הביתה, מעפילים לארץ או דוד שנלחם מול גוליית".
הוא ציין כי הכדור מזהה 100 מחוות ותנועות שונות, וכולל אפליקציה עם בלוטות' (Bluetooth).
לסיכום אמר לב כי "Storybowl הוא סוג חדש של אמצעי לימודי, שמאפשר לילדים לחוות ולהעשיר את עולמם לא רק בכיתה, אלא גם באמצעים טכנולוגיים חדישים".
תגובות
(0)