אובר מוכרת את עסקיה בדרום מזרח אסיה למתחרה Grab
במסגרת העסקה תקבל ענקית שיתופי הנסיעה נתח של 27.5% בחברה המתחרה, ומנכ"ל אובר, דרה קוסרשאהי, יצטרף לחבר המנהלים שלה ● Grab מתרחבת במהירות ופועלת בתחומים נוספים, מלבד שיתופי נסיעות, כולל המזון והפיננסים
אובר (Uber) תמכור את עסקיה בדרום מזרח אסיה ליריבה האזורית שלה, Grab – כך הודיעה ענקית שיתופי הנסיעות היום (ב'). המהלך יהווה ויתור על 640 מיליון הנוסעים הפוטנציאליים באזור. סכום העסקה לא פורסם.
לדברי אובר, העסקה כוללת קבלת נתח של 27.5% מעסקי החברה. Grab היא חברה לשיתופי נסיעות, אך עוסקת בנוסף באספקת מזון ושירותים פיננסיים באזור, ולפי הדיווחים היא מתרחבת במהירות.
המכירה מגיעה שנתיים לאחר כניסתה של אובר לסין, במטרה להתחרות עם חברת ההסעות השלטת בה, Didi Chuxing, וגם במקרה זה ניכסה לה אובר חלק מהחברה.
מנכ"ל אובר, דרה קוסרשאהי, התייחס למכירה והסביר את הרציונל שבה. "זה יעזור לנו להכפיל את התכניות שלנו לצמיחה, בזמן שאנחנו משקיעים באינטנסיביות במוצרים שלנו ובטכנולוגיה", אמר.
אובר מתמקדת בשווקי הליבה: הודו, אמריקה הלטינית והמזרח התיכון
אובר נאבקת ועסוקה כבר מזה חודשים בניסיונות לבלום הפסדים הולכים וגדלים, שהסתכמו ב-4.5 מיליארד דולר בשנה החולפת. כל זאת בעודה משתדלת לתקן ולהפחית את השערוריות שבהן היא מעורבת – בשונה ממה שהיה נפוץ בתקופת מנכ"לותו הבעייתית של טראוויס קלאניק.
במייל ששלח לעובדים כתב קוסרשאהי כי העסקה תסייע לחברה להתמקד בשווקי הליבה כמו הודו, אמריקה הלטינית והמזרח התיכון. "האם זה הוגן לשאול אם איחוד הוא כעת האסטרטגיה, בהתחשב בכך שזו העסקה השלישית מסוגה – החל בסין וכלה ברוסיה, ועכשיו בדרום מזרח אסיה? התשובה היא לא. אחת הסכנות הפוטנציאליות של האסטרטגיה הגלובלית שלנו היא שאנחנו נכנסים ליותר מדי קרבות על פני יותר מדי חזיתות ועם יותר מדי מתחרים. עסקה זו מעמידה אותנו במצב שבו אנחנו יכולים להתחרות, בתוך מיקוד וכובד משקל אמיתיים, בשווקי הליבה שבהם אנחנו פועלים", כתב מנכ"ל אובר.
נשיא Grab, מינג מא, אמר לרויטרס (Reuters) כי העסקה "הייתה החלטה עצמאית מאוד של שתי החברות".
יצוין ש-Grab עסוקה במאבק נוסף וקשה באזור, מול Go-Jek, שמאחוריה ניצבות אלפבית (Alphabet) וחברת האחזקות הסינית Tencent.
תגובות
(0)