מחשש לעתידה בעולם שבחוץ – וואווי מפתחת מערכת הפעלה עצמאית

לאור התגברות הלחץ האמריקני על השוק הסיני ולאור המדיניות שמוביל הנשיא טראמפ, מדווח כי החברה מפתחת מערכת עצמאית עבור הטלפונים שלה, במידה ותצטרך לוותר על אנדרואיד של גוגל - שהיא כזכור חברה אמריקנית

צילום אילוסטרציה: בני מרטי, BigStock

מתברר שפרשת החרם האמריקאי על ZTE יוצרת גלים כמעט בכל רגע. לפי דיווחים בעיתונות הסינית, וואווי (Huawei) – מתוך מחשבה על העתיד – מפתחת מערכת הפעלה עצמאית עבור הטלפונים אם היא תצטרך, או תבחר, לוותר על אנדרואיד (Android) של גוגל (Google) שהיא כזכור חברה אמריקנית.

למעשה, יש אף שגורסים שמערכת ההפעלה כבר מוכנה בפועל, והסיבה היחידה שבוואווי בינתיים לא חושפים אותה היא שעדיין לא מדובר במערכת בשלה, וכמובן גם אין לה מספיק אפליקציות.

וואווי היא אמנם היצרנית השלישית בגודלה בעולם, ובהיבט של אנדרואיד היא שנייה רק לסמסונג (Samsung), אבל היא מכירה את הטעם שטועמת כיום ZTE בשוק האמריקני אליו היא לא ממש מצליחה לפרוץ. כזכור, רק לאחרונה משא ומתן שערכה עם מספר ספקיות סלולר בארצות הברית עלה על שרטון ענק לאחר שנרמז, ולא בעדינות, שהיא מרגלת עבור הממשל הסיני.

מדובר באסטרטגיה שמוגדרת על ידי החברה ככזו בה היא תשתמש עבור התרחיש הכי נורא שיקרה, וזאת לאור התגברות הלחץ האמריקני על השוק הסיני ולאור המדיניות שמוביל הנשיא דונלד טראמפ.

וואווי לא מאשרת את האפשרות הזו, אבל החברה עוברת בימים אלו חקירה בפני עצמה בארצות הברית בנוגע לקשרים עסקיים שקיימה, לכאורה כמובן, עם גורמים באיראן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים