תייגתם תמונות באינסטגרם? עזרתם לפייסבוק לפתח בינה מלאכותית

ענקית הרשתות החברתיות חשפה את פרויקט הבינה המלאכותית שלה ב-F8 וגילתה - 3.5 מיליארד תמונות שהועלו לרשת החברתית המצולמת שבבעלותה, משמשות לשיפור יכולת ה-AI, ותיוגי ההאשטאג שלהן מאמנים את מערכות ראיית המחשב

לא תסתתרו ממני. אילוסטרציה: digitalista/BigStock

פייסבוק (Facebook) עורכת בימים אלו את כנס המפתחים שלה המכונה F8, שמתקיים בסן חוזה, קליפורניה. אתמול (ד'), במהלך הכנס חשפה הענקית ניסוי בינה מלאכותית שהשתמש באינסטגרם (Instagram), שנמצאת בבעלות פייסבוק, בכדי להרחיב את יכולות וידע האלגוריתמים של לימוד המכונה שבהם עושה החברה שימוש.

מייק סרופר, מנהל טכנולוגיות ראשי בפייסבוק, הסביר לקהל המפתחים את האתגרים של שיפור הדיוק של מחשבים, לצורך זיהוי והבנת אובייקטים ספציפיים בתמונות. לדבריו, אחת הבעיות הגדולות ביותר היא שאין די תמונות שזכו לכותרת מדויקת ואמינה מספיק בכדי לאמן את המחשבים להבין מה נראה בהן.

כך למשל, הוא הסביר כי לפני שהמחשב יכול להבין שבתמונה מסוימת האובייקט שמופיע הוא תפוח, צריך לאמן את המחשב על תמונות קודמות של תפוחים שבני אדם ציינו לגביהן במדויק את שם הפרי הנכון.

בהתחשב בכך שפייסבוק היא הבעלים של שירות שיתוף התמונות הפופולרי אינסטגרם, זה הגיוני שהחברה תרצה לנצל את כל הנתונים שהרשת החברתית המצולמת שלה לוכדת כתוצאה מתמונות שאנשים העלו אליה, ולהשתמש בתמונות אלו בכדי לשפר את יכולות הזיהוי המורחבות של אימג'ים.

עברה את גוגל עם שיא חדש במבחן ImageNet

המאמץ לאימון הבינה המלאכותית נחשף לקהל על ידי מנהל יחידת ה-AI ולמידת המכונה של פייסבוק, סריניבאס נראיינן, שסיפר כי החברה בנתה מערכת להרחבה שהשתמשה ב-3.5 מיליארד תמונות ציבוריות שהועלו לאינסטגרם ובאלפי קטגוריות האשטאג בכדי לשפר את היכולת של אלגוריתם למידת המכונה לקטלג תמונות בעצמו.

לצורך אימון הבינה המלאכותית באמצעות 3.5 מיליארד התמונות, נדרש כוח עיבוד של 336 מעבדי גרפיקה עוצמתיים שנפרשו על פני 42 שרתים בתהליך שנמשך שלושה שבועות, כך על פי Wired.

על פי הנאמר, האינטליגנציה המלאכותית של פייסבוק, או לפחות גרסה מסוימת שלה, שאומנה על מיליארד תמונות, קבעה שיא חדש במבחן שנקרא ImageNet.

ה-ImageNet בוחן משימות תוכנה שבבסיסן הדרישה למיין תמונות ל-1,000 קטגוריות, ועל פי פייסבוק – האלגוריתמים שלמדו ממיליארד התמונות של אינסטגרם זיהו נכונה 85.4% מהתמונות והצטיינו במבחן.

הציון הגבוהה ביותר שהושג במבחן עד כה הוא של גוגל (Google) שהבינה המלאכותית שלה הצליחה להשיג 83.1% דיוק במיון לקטגוריות.

פייסבוק אמרה שהמערכת שבה השתמשה לאימון הבינה המלאכותית באמצעות נתוני אינסטגרם יכולה להיות מותאמת גם לטיפול בנושאים אחרים. על פי Wired, מנוהר פלורי, המוביל את יחידת הראייה הממוחשבת של פייסבוק, הדגיש היבטים חיוביים שבהם תוכל הטכנולוגיה לסייע לאנושות ואמר כי ניתן להשתמש ביכולות אלו לזיהוי תוכן מעורר התנגדות או כזה שאינו חוקי, או לתאר תמונות לאנשים לקויי ראייה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים