סיסקו: ההכנסות עלו ב-4%; הרווח הנקי – ב-7%
החברה הציגה ברבעון השלישי של השנה הכספית הכנסות רבעוניות של תשעה מיליארד דולר ורווח של 2.7 מיליארד ● בתשעת החודשים הראשונים: מעבר להפסד נקי
סיסקו (Cisco) סיימה את הרבעון השלישי של שנתה הכספית עם עליות בהכנסות וברווח הנקי, אם כי חד ספרתיות – כך עולה מהתוצאות שהיא פרסמה אמש (ד'). עם זאת, בתשעת החודשים הראשונים של השנה ההכנסות אמנם עלו, אך החברה עברה להפסד נקי.
ענקית התקשורת הציגה ברבעון עלייה בהוצאות שהייתה גדולה מזו שנרשמה בהכנסות: גידול של 6.36% ל-9.33 מיליארד דולר אל מול עלייה של 4.38% ל-12.46 מיליארד, בהתאמה. חלוקת ההכנסות לסעיפים מעלה כי מכירות המוצרים גדלו ב-4.72% ומכירות השירותים עלו ב-3.45%. הרווח הנקי עלה ב-7% ל-2.69 מיליארד דולר, לאחר שהושפע לטובה מגידול בהכנסות המימון ומירידה בחבות המס. הרווח למנייה גדל ב-12% ל-56 סנט.
הנתונים מראים בנוסף שההוצאות הגולמיות הרבעוניות של סיסקו רשמו עלייה של 6.38% ל-4.7 מיליארד דולר, הרווח הגולמי גדל ב-3.27% ל-7.76 מיליארד והרווח הגולמי השולי עמד על 66.26%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות עלו ב-6.35% ל-4.63 מיליארד דולר והרווח התפעולי פחת קלות, ב-1.1%, ועמד על 3.13 מיליארד.
מה בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה הכספית? ההוצאות של החברה גדלו בתקופה זו ב-2.86% ל-22.77 מיליארד דולר בעוד שההכנסות עלו ב-1.71% בלבד ל-36.49 מיליארד. על רק נתונים אלה, הרווח התפעולי פחת ב-0.13% ל-8.96 מיליארד דולר והחברה עברה להפסד נקי של 3.69 מיליארד דולר לעומת רווח נקי של 7.19 מיליארד בשנה הכספית הקודמת. תרם למעבר גם גידול חד – של פי 6.84 – בחבות המס.
צ'אק רובינס, יו"ר ומנכ"ל סיסקו, סיכם את התוצאות הרבעוניות באמרו כי "הביצועים שלנו טובים ומצויים במסגרת התכנית האסטרטגית של החברה. אנחנו מתקדמים בהפיכת החברה למוטת תוכנה ומינויים. מעמדנו בשוק שבו אנחנו פועלים מתחזק וההשפעה החיובית שלנו על הלקוחות גבוהה".
תגובות
(0)