ג'ף בזוס: "אנחנו צריכים לחזור לירח, והפעם כדי להישאר"

מנכ"ל אמזון, שייסד גם חברת חלל, משוכנע שכדי להמשיך לשרוד, על האנושות להקים התיישבויות מחוץ לכדור הארץ ● הוא קורא לחברות ולסוכנויות חלל לשתף פעולה על מנת לפתח את הנושא

הפסיד 13.5 מילירד דולר בין לילה. ג'ף בזוס, מייסד אמזון. צילום: סטיב ג'ורבטסון, מתוך ויקיפדיה

ג'ף בזוס, מנכ"ל אמזון (Amazon), נחוש להגיע לירח: בסוף השבוע אמר בזוס במסגרת כנס חלל שהתקיים בלוס אנג'לס, כי פיתוח תשתיות שיאפשרו לבני אדם לחיות בחלל צריך להיות מאמץ משותף לחברות וסוכנויות חלל רבות. "אנחנו צריכים לחזור לירח, והפעם כדי להישאר", ציין.

לא פעם הביע מנכ"ל ומייסד אמזון את שאיפתו לראות מיליוני אנשים חיים ועובדים בחלל. לא אחת הוא גם ציין כי הוא נחוש לשחק תפקיד חשוב ביצירת אבני הבניין כדי ליצור הסעה יעילה ואמינה אל מחוץ לאטמוספירה. בזוס גם עושה זאת: חברת החלל שהקים, Blue Origin, מפתחת טיל המכונה גלן החדש (על שם האסטרונאוט ג'ון גלן), שאמור לספק שירותי שיגור מסחריים ללוויינים עד סוף 2020. הוא אף מכר מניות של אמזון במיליארד דולר מדי שנה, שאת רובן השקיע בחברה שלו. לדברי בזוס, המאמצים שנעשים במסגרת חברת החלל שלו הם "העבודה החשובה ביותר שאני עושה".

האיש העשיר ביותר בעולם אמר כי הדורות הבאים לא יהיו מסוגלים לשרוד על כדור הארץ בלי להתרחב לחלקים אחרים של מערכת השמש. "האלטרנטיבה היא קיפאון", ציין והוסיף שבלי התיישבויות בחלל, חברות סביב העולם ייאלצו להפסיק לצמוח, בגלל אילוצים סביבתיים ואחרים. "אין זה העתיד שאני רוצה לנכדיי או לנכדים של נכדיי. יהיה עלינו להפסיק לצמוח, וזה נראה לי עתיד רע מאוד", אמר.

העברת תעשיות כבדות מכדור הארץ לחלל

בזוס מאמין גם שכדי לשמור על חיוניות הכלכלה, "יהיה עלינו לעזוב את הכוכב הזה, ואין לנו זמן רב לעשות זאת". לדעתו, הצעד הראשון הוא להפחית את מחיר השיגור. לדבריו, העברה של תעשיות כבדות מכדור הארץ לחלל תהיה יעילה יותר, משום שאנרגיית השמש תוכל להיות מנוצלת. אבל כדי להגיע לשם, "אלפי חברות יצטרכו לעבוד בתיאום במשך עשרות שנים כדי להניח את התשתית לחזון היזמות בחלל", אמר. "זה לא ייעשה רק על ידי Blue Origin או על ידי נאס"א (NASA). זה לא משחק סכום אפס".

בתגובה לשאלה שנשאל בהקשר להתחייבותו לא לזנוח את המסע לחלל גם בלי תמיכה ממשלתית, התלוצץ האיש ששווה, נכון להבוקר (ב'), 133 מיליארד דולר ואמר: "או שאנשים אחרים ידאגו לחזון, או שייגמר לי הכסף".

השאיפות של בזוס לא נגמרות בירח. לדבריו, המחקר על הירח הוא צעד חשוב לכיוון העתקת אנשים למאדים. רק מאמץ הדרגתי הוא הדרך היחידה להימנע משגיאות שנעשו בעבר, ואני לא אוהב לדלג על שלבים. ניסיון לקחת אנשים מיד למאדים ייכשל".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. נתן

    אם יש מישהו שיכול לעשות את זה, זה הוא

אירועים קרובים