תקדים בבית המשפט: צו למניעת גישה לאתרי אינטרנט פדופיליים

"העובדה שאתרים פדופיליים מצליחים לפעול באינטרנט מחייבת את רשויות האכיפה לנקוט פעולות הגנה בכלים משפטיים על מנת למנוע את המשך ביצוע העבירות הללו, ואת היכולת של התכנים הללו להגיע אל כל מחשב ומחשב", כך אמר ד"ר חיים ויסמונסקי, מנהל מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה

עוד כתב אישום בגין עבירות מין בקטינים ש-"נולדו" ברשת.

תקדים בבית המשפט המחוזי בתל-אביב: הורה באופן תקדימי על חסימת גישה ל-31 אתרי אינטרנט, המפרסמים תכנים פדופיליים. מדובר באתרים הנמצאים ברשת ה"גלויה", ולמעשה כל גולש אינטרנט מישראל, ומכל העולם, יכול להגיע אליהם.

במהלך הדיון בבקשה הוצגו חומרים בנוגע לתוכנם של האתרים. מדובר בתכנים פדופיליים קיצוניים ומחרידים, הכוללים תיעוד של יחסי מין מלאים עם קטינות וקטינים. הצו מופנה אל כל ספקיות הגישה לאינטרנט בישראל: מפעילי אתרי האינטרנט, חברות בעלות רישיון מיוחד למתן שירותי גישה לאינטרנט, חברות בעלות רישיון כללי למתן שירותי רדיו טלפון נייד וחברות בעלות רישיון כללי אחוד, המספקות גישה לאינטרנט.

השופט בני שגיא קבע בצו שנתן, כי ספקיות הגישה לאינטרנט "מצוות להגביל את הגישה של המשתמשים בשירותים, ללא הגבלת זמן, ובאמצעות חסימה מסוג DNS אל אתרי האינטרנט המפורטים… זאת, לאחר ששוכנעתי כי הגבלת הגישה לאתר האינטרנט חיונית למניעת המשך ביצוע עבירה על סעיף 214(ב) לחוק העונשין, התשל"ז-1997, באמצעות פעילות האתר".

מאמצים להגנת הילדים ברשת

באחרונה פעלה מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, בשילוב משטרת ישראל, לאיסוף חומרים בנוגע לאתרי אינטרנט המפרסמים תכנים פדופיליים. כחלק מפעילות זו פנתה משטרת ישראל לאינטרפול (INTERPOL) לשיתוף פעולה. כחלק מפעילות המניעה הוחלט כי במקרים הללו תיחסם הגישה לאתרים אלו לתושבי ישראל. פעילות החסימה שבוצעה בהתאם לחקיקה החדשה הינה חלק ממערך שלם, הפועל בכמה רבדים להגנה על הילדים ברשת.

במסגרת זו, הגישה מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, באמצעות עו"ד איתי גוהר, בקשה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, לקבלת צו להגבלת גישה של גולשים מישראל לאתרים אלה, ובית המשפט המחוזי נעתר לבקשה.

הבקשה הוגשה בהתאם לחוק סמכויות לשם מניעת ביצוע עברות באמצעות אתר אינטרנט, שנכנס לתוקפו בסוף ספטמבר 2017. על פי החוק, תובע מוסמך יכול לפנות לבית המשפט בבקשה להוצאת צווים להסרת אתרי אינטרנט המאוחסנים על גבי פלטפורמות אירוח בישראל, להגביל גישה לאתרי אינטרנט המאוחסנים על גבי שרתים בחו"ל או להורות על סינון האתרים מתוצאות החיפוש.

מדובר בבקשה ראשונה מסוגה להגבלת גישה לאתרים פדופיליים באינטרנט. הפרקליטות תפעל יחד עם המערך הלאומי החדש להגנה על קטינים ברשת לצורך המשך פעילות להגבלת גישה לאתרים פדופיליים הפועלים מחוץ לישראל, זאת כמהלך משלים למהלכי חקירה פליליים והעמדה לדין של מי שמפרסמים תכנים פדופיליים ברשת, מי שמחזיקים או צורכים אותם.

שיתוף פעולה בין גופי משטרה בכל העולם

המאבק בפדופיליה המקוונת מתבסס כיום על שיתוף פעולה בין גופי משטרה בכל העולם, תוך מעורבות אינטנסיבית של האינטרפול. עשרות כתבי-אישום הוגשו בשנה האחרונה בישראל נגד מחזיקים ומפרסמים של תכנים פדופיליים. עם זאת, לעתים אתרים פדופיליים מצליחים לפעול תוך שימוש במנגנונים להשגת אנונימיות, שינוי כתובת IP וכדומה, וכך, במקרים כאלה, פונות הרשויות לפעילות של חסימת גישה אל אותם אתרים.

ד"ר חיים ויסמונסקי, מנהל מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, ציין כי "העובדה שאתרים פדופיליים מצליחים לפעול באינטרנט מחייבת את רשויות האכיפה לנקוט פעולות הגנה בכלים משפטיים על מנת למנוע את המשך ביצוע העבירות הללו, ואת היכולת של התכנים הללו להגיע אל כל מחשב ומחשב".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים